Ännu mer lucia!

Ja det här med lucia tycks aldrig ta slut! Idag så var det dags för det årliga lussandet i byns byagård. Fast det är faktiskt en riktigt trevlig tillställning (självklart då jag är med o ordnar den, haha) med mycket folk, glögg, gröt, lussekatter, jultomte, lotterier mm mm. Vi har inte varit med och övat med de andra i luciatåget så jag hade inga direkta förhoppningar att Agnes skulle delta. Hon höll sig på behörigt avstånd från de övriga men vågade sig fram till sista låten då hon fick syn på kusin Ajja som stod där framme så fint! Agnes fick oxå se en tomte för allra första gången och hon var väldigt förundrad men samtidigt nyfiken på gubben i både skägg å luva! Här kommer lite bilder från aftonen:

                  

Annars så har helgen förlöpt väldigt luuuugnt! Har dock inte hunnit med ens hälften av det jag tänkt men det känns som det kvittar! Det kommer fler helger!

Lite fler bilder:
image152

Mammamys:
image153
image154
KRAAAAM!!!!

Nu ska jag ta och röjja kaoset i köket och sedan blir det att ta stavarna och ge sig ut på en lååååååångprommis i det härliga vädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0