Asperger syndrom

Idag har jag och 3 till från mitt jobb varit till Umeå hela dagen och lyssnat på en kvinna som har Aspbergers syndrom. Hon berättade om hur det varit att växa upp och leva med diagnosen...eller rättare avsaknad av diagnos då hon fick den först när hon var knappt 30 år. Hon pratade bl a om de svårigheter/problem hon haft under barndomen och skoltiden och bemötanden från omgivningen. Det var lätt den bästa och mest intressanta föreläsning jag någonsin varit på!!! Är så glad att jag fick chansen att åka!

I morgon så är det lucia och det ska bli så himla skoj att få åka till dagis och se alla småknattarna som lussar. Det ska oxå bli intressant att se hur många sekunder Agnes tänker delta i luciatåget, haha! Jag har laddat både filmkameran och vanliga kameran så img så får ni se min lilla pepparkaksgumma här igen!

image138

Nu är det soffläge som gäller för mig! Är helt färdig efter att ha varit borta från 06.20 imorse till 19.00! Undrar hur många minutrar det kommer att ta innan jag somnar till filmen vi hyrt ikväll???

Kommentarer
Postat av: Tessan

Kan tänka mig att det var en intressant föreläsning! Kul också att få åka iväg och göra nåt sånt med jobbet! Sånt får vi aldrig göra. =( Ååå, vad roligt med lussefirande på dagis! Små lussebarn är så söta! =) Ser fram emot att se bilder på den sötaste pepparkaksgumman imorrn! Och att få se filmen sen.

2007-12-12 @ 22:56:35
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Tessan igen!

Glömde säga att det är inte ofta man ser rätt stavning på Asperger. Många tror att det heter Aschberger eller nåt liknande! =)

2007-12-12 @ 22:57:47
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0