Morgonstund har guld i mun *not*

Idag var det dax för första tidiga lämningen på dagis och det är ingen underdrift att jag bävat för denna dag. Det känns rent ut sagt omänskligt att rycka upp mitt lilla gull så j*kla tidigt. Sen har man ju även gått o funderat huruvida hon ska orka under dagen när hon måste stiga upp knappt 3 timmar tidigare än vanligt. Visste heller inte hur tidigt vi skulle behöva stiga upp för att hinna till dagis kl 6.20. Min väckare ringde kl 05.20 så då var det bara att kliva upp. Gjorde mig iordning innan jag väckte Agnes kl 05.45. Det tog inte många minutrar innan hon lyste som en sol och var lika glad som hon alltid är på mornarna. Det visade sig att jag hade kunnat väcka henne mkt senare för vi hade nästan en kvart till godo när vi var klara för avfärd. Men då hann vi ju med favvosysslan en stund...kasta boll till varandra. Lämningen på dagis var helt gudomlig...första dagen som hon inte blivit ledsen utan tvärtom var huuuur glad som hellst och vinkade till mig för att sedan springa in i deras lekrum! YEEEES!

image76


Jag kan lungt lova att jag är helt död ikväll. Ett lik är piggare än mig! Det blir att lägga sig tidigt och förhoppningsvis få en liten sovmorgon imorgon på min lediga dag. Jimmy har pratat lite om att vi ska försöka ändra Agnes sovtider och  väcka henne tidigare på mornarna. Så vid middag ikv så frågade han "stiger du upp med A vid kl 7 img då?". Gaaaah, det kan han fetglömma! Imorgon så är det jag och A som sover preciiiiis hur länge vi vill!!! Men sen, om någon dag, då tar vi tag i projekt "väcka-henne-tidigare".

Hittade några roliga citat som barn sagt barn:

"Vinluder! Vinluder"! skrek flickan efter sin mamma i mataffären och pekade på vindruvorna.


"Mamma jag orkar inte gå längre. Jag åt så lite mat på dagis. Det åkte bara ner i magen, inte i benen."


"Vår son Calle har alltid varit förtjust i fisk i alla sorter speciellt fiskpinnar och fiskbullar som vi brukar panera. När vi sen introducerade rostbiff och andra lättätliga kötträtter började han tveka på vad som var favoriten. varav denna dialog utspelade sig i köket en eftermiddag hos mormor. Vid denna tidpunkt hade vår son fortfarande lite problem med uttalet, speciellt S.

- Calle vad vill du ha i idag då? Fisk? eller vad gillar du mest?
- Hmmm??....jo!..Fittbullar!....hmm...eller Råttbiff!! eller båda."

"- Jag hade tjatat nog om läggdags och till sist stängde jag av strömmen.

Då hördes en liten röst i mörkret:
- Va fan nu´rå??? Va ända in i helvete?????!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hehe, de små oskyldiga liven...

2007-11-22 @ 08:27:29
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0