Önskan

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.


Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.
 

Jag önskar dig vänner i rikligt mått
och vänner att lita på.


Av: Peter LeMarc

Den här dikten hade jag tänkt läsa på Agnes dop förra året. Jag tycker att den är såååå himla fin! Tyvärr så fegade sig mamman i frågan ur i sista sekund så den skrevs istället i en bok som jag gjort till henne. Nåja, får tuffa till mig till nästa barn! Varför jag tänker på dikter nu är för att vi ska på dop på lördag. Bollan o Jonas döper lille Oscar och jag håller på leta en passande dikt till honom dagen till ära. Fast den blir såklart skriven på ett kort och inte uppläst av mig!

Nu kallar sängen! Imorgon så ska vi in till öppna förskolan för fotografering. Jag och Sandra ska slå på stort och ge fotografen hans största utmaning hittills...en kusinbild på småtjejerna! Undrar vem som kommer att svettas mest - jag, Sandra eller den stackars fotografen???

...en bild från dagen! (bilderna här blir större om man klickar på dem)

nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0