Bulgarien

När det blev bestämt att det blir till Bulgarien som vi ska åka om knappt en månad så var det inte jag som dansade glädjedansen direkt. Jag hade hoppats på att vi skulle åka till någon mysig grekisk ö, cypern eller kanske mallis. Bulgarien hör väll kanske inte till ett av mina hetaste resemål. Men jag har bestämt mig för att vara positiv och ge det en chans. Vem vet...jag kanske har fel?

Hur som hellst så satt jag och googlade lite igår på det stället som vi ska åka till. Tänkte att jag skulle få lite inspiration och tips på utflyktsmål o dylikt. Jag hamnade på ett forum där folk som varit där berättade vad de tyckte. Här kommer några citat tagna därifrån:

"Jag var till hotellet för några dagar sedan. Jag förstår inte hur man kan vilja tillbringa sin semester på ett ställe som ligger mitt ute i ingenstans."

"Eftersom det inte finns några butiker i närheten så är det dyrt i kiosken om man ska handla nåt. Blev uttråkad den lilla stund jag var där och tänkte fördriva tiden på nätet men det kostar 8 leva i timmen, dvs 45 kr, så det hade jag ju inte råd med heller. "

"För övrigt tyckte jag poolen var ganska liten. Som sagt- jag är inte imponerad och skulle aldrig rekommendera någon att åka dit. "

"Vad jag såg så finns det ingenting runt hotellet förutom andra hotell som håller på att byggas. Hotellet ligger ute i ingenstans. Utanför hotellet finns bara grus, inga gräsmattor alltså. "

"Jag har väldigt svårt att förstå varför man tycker det är roligt att bunta ihop sig med andra svenskar på ett sådant här hotell helt isolerat från omvärlden. Även om jag hade små barn skulle jag inte tycka det var skoj. Man kan lika gärna checka in på Umeå Universitetssjukhus, där har dom ju iallfall riktigt god mat i matsalen. "

...Ja vad säger man???
Jag ångrar mig lite att jag var tvungen att göra en egen liten research!!! MEN...jag är faktiskt fortfarande positiv! Jag menar - att slippa tvätt, städ, jobb, laga mat, diska, hämta-lämna på dagis och bara slappa å ha det gott i en hel vecka är inte fy skam! Sen har man ju med sig en & annan rolig medresenär som garanterat kommer att göra resan minnesvärd!

image752

Av bilderna att dömma så verkar det faktiskt rätt så fint!

image753

Med ett glas rött i handen och denna utsikt  så tror jag inte att jag kommer att klaga ;)!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Oj, verkligen trista recensioner!
Men det verkar ju vara folk som vill att det ska hända mycket. Kanske trodde att de skulle komma till "party-bulgarien" och så hamnade de i ett lugnt område?
Jag tycker att stranden såg fin ut och det är väl huvudsaken? Då kan ni sola, bada, leka och vila o ha det skönt. Tror ni kommer att få kul där! Ni har ju som sagt varandra också.
Kram, Pia

2008-04-27 @ 12:52:19
URL: http://piabur.blogg.se
Postat av: Annelie

Keep the dream alive! Det är ju ändå semester :-)

2008-04-27 @ 14:12:24
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Anna Wrangensten

Vad heter stället ni ska till i Bulgarien? Jag har varit två ggr i Bulgarien. I Albena var det väldigt lugnt och familjevänligt med en superfin strand. I Sunny Beach var det mest party och yngre folk.. Bulgarien är ok, ganska otrevliga människor dessvärre.. Men det är billigt, finns fina stränder och klimatet är bra. Ni får det säkert trevligt där! Och ja, du ska få en uppdatering av allt som hänt ;).. Kramar Anna

2008-04-28 @ 09:43:57
Postat av: Cailey & Mamman

Jag har INTE mkt gott att säga om Bulgarien. Jag var ju där två gånger i somras, med EN veckas mellanrum. I Sunny Beach. Bodde på två helt olika ställen, Elite II och Victoria. Victoria låg mer centralt, medan Elite II låg mitt ute i ingenstans. Långt till närmaste restaurang, inga gatlysen, skitmörk å skrämmande trafik. Maten är skitäcklig i Bulgarien, och det är SNORDYRT! Befolkningen är jätteotrevlig direkt du inte bara ler och betalar det dom vill sälja. Varför åker ni dit? Personligen tycker jag det är skit! ALDRIG MER säger jag bara!

2008-04-28 @ 23:39:29
URL: http://www.cailey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0