Om...

...barnbidraget hade varit en si så där 5 ggr högre så hade dessa grejjer varit heta shoppingföremål:

image738image739 (jag säger bara...frotté å pressveck!!)



image735image734image737
image736

Och kolla dessa fina beautys att ha i vagnen...
image740 image741 
En sådan hade jag velat ha när A var liten bebbe!!! Nu skulle de knappast göra sin funktion ;)!!!

image742image743
...finfin fleecefilt med brun baksida!!!

Men dessa fina grejer får förbli drömmar tills plånboken säger annat! Eller så får jag be Jimpa om lite sponsorpengar. Nej just det...han åkte på en FET p-bot idag så han lär inte vara så pepp på bidra till barnkläder!

Däremot så klickade jag hem de här två klänningarna på tradera idag till betyyyyyydligt humanare pris än ovanstående:


...hela 40 riksdaler för bägge! De var dessutom nästan helt oanvända. Me like!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Shit, vilka häftiga kläder!! Om nu barnbidraget inte räcker, kan du väl använda en del av skattepengarna istället? =)På vintern är vi avundsjuka på eran snö och fina vinterlandskap. På våren är ni avundsjuka på våran grönska och fina blommor. =) Jag ska faktiskt ut och plantera penséer och lökar nu ikväll (om jag hinner). Jo, jag är inte van att gå med stavar eftersom jag knappt har använt dom. Det är mycket jobbigare att gå med stavar än utan + att jag får ont i händerna ganska fort. Loppet är 12 km och det är på tid. Man ska gå under 1,45 tim och det är nog lättare för mig att klara det utan stavar.

2008-04-24 @ 19:00:30
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Härliga kläder. Var är de ifrån? Nyfikna jag. :-)

2008-04-24 @ 19:32:37
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

40 kr?! Det är ju nästan gratis! :)
Och de var superfina. Lika fina som de andra kläderna ovanför. Undrar hur mkt dom kostade? :O Allt var väldigt fint iaf.
Du verkar ju vara ett nätshopping-proffs! :)

2008-04-24 @ 21:28:07
URL: http://piabur.blogg.se
Postat av: Theres

Du är ju en av dom (3?) som är duktig på att skriva kommentarer och sånt. Blev lite less på att ingen annan orkar skriva nått och det verkar inte direkt ha gett nån inverkan att skriva om det i bloggen heller... vad gör man? Vi har inte direkt så stort hus som det är nu, så Maja sover fortfarande med oss. Hade gärna flyttat henne för länge sen om vi bara hade haft ett rum å stoppa in henne i. =) Nu känns det bara viktigt att få klart hennes rum innan bebisen kommer så att hon hinner vänja sig och inte behöva känna sig utkastad från vårt rum.
Jag hade också gärna tagit ett fett barnbidrag den här månaden, fick bara ut ett "bidrag" från Försäkringskassan på ynka 6000!! JAg trodde jag skulle slippa det här glappet, men tydligen inte. Nåja, det blir ju bättre nästa månad!

HA det bra i solen! Kram

2008-04-26 @ 13:22:45
URL: http://www.nogg.se/tezz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0