Panta mera

Idag så har jag och Jimpa tagit oss an ett projekt som vi lääänge förtängt och blundat för. Vi har pratat om att ta tag i det ungefär en miljon ggr men aldrig kommit till skott. Jag pratar om våran pant och alla glasflaskor som står o skräpar bakom vårat garage. För att ge er ett litet hum om mängden jag pratar om så kan jag säga att vi har inte pantat en burk eller flaska sen innan förra sommaren!!!! Då förstår ni ni kanske att det är inte något litet projekt jag pratar om. Så efter att ha stoppat över 300 burkar och ett stort antal petflaskor i automaten samt åkt till återvinningen med 9 påsar glasflaskor o burkar så kände jag mig ganska nöjd! Nu är det bara 2/3 kvar att ta tag i....en annan dag!!!

Helgen har i övrigt varit helt kanon! De flesta av dygnets vakna timmar har spenderats ute i det finfina vädret som varit denna helg! Vi har hunnit med en hel del tråkgöra på gården, korvgrillning hos svärfar och middag hos mamma. Gårkvällen spenderade jag utan barn o karl med 5 glada brudar. Taco, spel och mycket god dryck och många skratt! Sånt som får en att må bra! Jag mådde däremot mindre bra i morse då den alkoholhaltiga drycken från gårkvällen gjorde sig påmind. Men efter en rejäl sovmorgon och några alvedon så var jag fit for fight för att möta solens strålar ute! Lovely!!!

Idag så har det varit en jämn ström av besökare till Båtvik 207. Det är alltid så roligt med spontana besök!
En av besökarna var svärmor med vovvarna. Jag tänkte jag skulle ge mig på ett försök att fota hennes lurviga vänner men gud i tider...det var inte det lättaste! Rörliga objekt är nog kanske inte riktigt min grej-ännu!

image704

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi tar det på tisdag om det går bra, det blev lite rörigt idag! visst är det skönt med sol och blå himmel, sommaren är inte långt borta nu!!

2008-04-20 @ 21:04:33
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Jessi

Hoppas din dag varit bra :)

2008-04-20 @ 22:30:39
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: linda

Tjenixen!!
tack för i helgen, vaknade också med lite huvudvärk!! Men det va det värt, sjukt kul.. Bastun får vi ta nästa gång..(då kanske någon annan står för lite kottlossning??)

2008-04-21 @ 18:19:47
Postat av: sandra

Ni är väldigt rika nu med tanke på all pant!
Själv har jag fulla soprummet med sånt som ska till återvinningen, man drar sig verkligen för det..

2008-04-21 @ 19:36:19
Postat av: Johanna

Haha Linda...du är ju bara för underbar :)!!!

Lisa: Ja hålen att fylla är många men jag tror jag ska köpa lite krämer o annat från body shop.

Sandra: Ja fan...snart miljonär! Får tacka alla ni som bidragit till alla kladdiga o vidriga burkar som jag får kämpa med nu :)!

Jessi: Helt kanon!

2008-04-21 @ 19:41:43
URL: http://www.johannaagnes.blogg.se
Postat av: Sandra R

*räcker upp en hand* Vi har lika mycket återvinning - om inte mer. Och ni har tagit tag i det...

2008-04-23 @ 06:34:21
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0