PENGAR

image657
Det är lustigt hur man (läs jag) tänker ibland. Så fort jag öppnade (hm...slet upp) brevet från skatteverket och såg att jag faktiskt(!) fick tillbaka en del pengar så är det första jag tänker..."vad ska jag nu köpa". Att det bara handlar om att shoppa grejer lixom! Har i alla fall tänkt fram o tillbaka och till slut bestämt mig hur jag ska göra (vilket inte var så svårt då hålen att stoppa pengarna i är många). Halva beloppet tänker jag lägga på en sittvagn till Agnes, ett nytt vindställ (ni vet jacka å byxor) till mig och en Stockholmsweekend helt på egen hand. Den andra halvan ska direkt in på banken till framtida investeringar. Nu kan det ju förstås bli en del ändringar i planerna efterhand men det här är vad jag i nuläget har bestämt mig för ;)! 

Angående min Stockholmstripp så har jag länge tänkt att jag ska åka ner till min vän Anna en helg när hon är barnfri och bara umgås med henne helt utan barn och karlar. Jämt när vi åker ner till 08-området så blir det alltid högst en blixtvisit förbi hos henne i all hast. Vi kanske oxå kan ragga med Haningebrudarna och en viss Åkersbergatant på en krokrunda någon av dagarna jag är där. Det skulle vara skitkul! Jag nämnde min idé om Stockholmsresan för Jimpa och han var snabb att svara att han minsann oxå skulle med då. Fast då tar han Agnes och är spenderar helgen hos sin bror som också bor i 08-krokarna.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad smart att skriva en lista över de saker du ska göra för pengarna, måste nog göra det jag med. oftast kommer pengarna in på kontot och när man ska kolla efter hur mycket som är kvar är de slut!! Nä, här ska
det investeras i bra saker!! Lät riktigt härligt med en resa till stockholm, det blir säkert jättekul!

2008-04-08 @ 13:43:30
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Vad du verkar fått igen mycket:-) En annan fick en LITEN slant bara. Ska ju dock skriva resor med(de ska väl du med?)
Kram

2008-04-08 @ 14:36:06
Postat av: Annelie

Det finns en älvsjöbo som också är ganska lättraggad...

*fiskar*

2008-04-08 @ 15:26:07
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Nattie

Jaaaa =) Det ser vi fram emot! (en av haningeborna ;))

2008-04-08 @ 15:48:10
Postat av: Linda J

Angående trehjulingen...jag hade tänkt köpa en på maxi först men så fick jag tips om denna...den är superfin o bra kvalitet till endast halva priset av den som var på Maxi...så beslutet var inte så svårt att ta. Plus att det står inte biltema på den...

2008-04-08 @ 19:22:18
Postat av: Jenny & Cailey

Jag tänker ta Cailan med mig till Thailand i december när min skatteåterbäring kommer! Hehe. Spara?? Vad är det???

2008-04-08 @ 19:23:05
URL: http://www.cailey.blogg.se
Postat av: Pia

Ojojdå, det låter som att du får igen rätt mycket pengar? Skönt! Och härligt med en resa ner till stockholm m tjejhäng. Låter superroligt!
Själv har jag nog tänkt använda mina pengar till att få lite semester i sommar (= första gången på 10 år!!!) och det ska bli så SKÖNT! Det räcker iaf en bit på väg.

2008-04-08 @ 19:53:47
URL: http://piabur.blogg.se
Postat av: Johanna her self

Lisa...ja det är precis vad som händer om jag inte styr upp det hela, att de bara tar slut!

Annelie...SJÄLVKLAAART så ska du oxå med vännen!! Givet!

Natti...Härligt att höra!

Jenny...ja det lät ju rätt så nice!

Lillemor å Pia...ja med tanke på att jag trodde att jag skulle få betala så är det mycket för mig!

2008-04-08 @ 21:39:55
Postat av: Tessan

Jag tänker minsann INTE följa med nånstans så länge jag blir kallad för tant!! Eller vad det nån annan här du menade? =) Du verkar ha fått så mycket pengar att du borde kunna bjuda din äldre & klokare syster på en krogrunda.... =)) Kram!

2008-04-08 @ 22:31:44
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Anonym

Tessan...Haha, nej det är ingen förmögenhet men jag ska nog kunna bjuda dig på en cider om du är snäll ;)!

2008-04-08 @ 23:02:45
Postat av: Tessan

En cider?!? Ja varför inte? Den skulle nog räcka nästan hela kvällen för mig.... =) Frågan är då bara om jag kan vara snäll? =))

2008-04-08 @ 23:27:12
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0