Sköna efterlängtade fredag

Vid middagsbordet:
Jag: "Vad har du för planer ikv"?
Jimmy: "Jag tänkte att vi skulle göra klart inredningen i garderoderna, städa ur skåp och ställa in allt i den nya garderoben mm mm mm som innebär fysiskt arbete".
Jag: "Neeeeeeej, f*n det är fredagkväll....orkar inte....vill bara ta ett vinglas o känna lugnet"!
Jimmy: "Jaha!"

Det slutar med att Jimpa slipar bil i garaget och jag ligger raklång i soffan helt slut efter veckans 3 hela arbetsdagar! Snacka om att vara en vekling!

Att leva med en damp-sambo innebär inga lugna stunder....verkligen inga alls! Att ta d lugnt finns inte i hans värld! Fast han kom faktiskt in vid 20-tiden och mötte upp i soffan framför tvn. Nu är det hockey som gäller vilket intresserar mig ungefär nada! 

Sista dagarna så har vi haft sjukt bra väder och helgen ser ut att bjuda på fortsatt strålande dagar. Nu är vår/sommarkänslorna på topp! Sista dagarna har mestadels spenderats utomhus, både på ledig tid och även på jobbet. Det är faktiskt ett stort plus med mitt jobb, att vi är ute väldigt mycket. I det avseendet så är mitt jobb rena drömmen (dock endast i det avseendet skall tilläggas!). Som i torsdags t ex, då promenerade vi 45 min tillsammans med patienterna i govädret. Samma dag tog jag ut en timme friskvård och begav mig ut på en ytterliggare promme på egen hand. Utöver det så blev det ngn timme till ute i vårsolen under arbetstid. Inte helt fel kan jag lova!

Nu väntar en ledig helg och planerna är att ta det så lugnt som möjligt! Det kan säkerligen bli en o annan grillad korv i solen :)!

Ha en skön helg kära vänner....

Kommentarer
Postat av: Jenny & Cailey

Damp på ricko? Kan inte va kul.

2008-04-20 @ 19:13:19
URL: http://www.cailey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0