Mamma-Agneshelg

Jag vågar nog påstå att den här helgen har varit den lugnaste helgen på flera månader. Jag och Agnes har varit ensamma i Båtvik 207 sen tidigt i torsdags morse. Jimpa är med jobbet i fjällen och fiskar och kommer hem img kväll. Planerna för helgen har varit få och vi har bara gjort det som fallit oss in. skönt & välbehövligt då schemat i princip har varit propptjockt hela sommaren. 

Självklart så blev det en del bärplockning i det fina vädret. Min mormor gjorde oss sällskap och resultatet blev en hink med härliga blåbär. Kanon att ha i frysen då andan att baka faller på!





För övrigt så har vi sysselsatt oss med långa cykelturer, flera besök - både släkt å vänner som kommit hit och besök på bortaplan, middag hos mamma & pappa, middag med Bobby, långa och kortare promenader (varit hundvakt sen i fredags), stadstur med shopping, pyssel-pyssel-pyssel-pyssel, allmänt höströjj ute på gården, spenderat 1/2 dag i försäkringskassans telefonkö, stort rabattfix med mamma & pappas hjälp, stenplockning till rabatten med mamma samt läst ett par miljoner böcker för 2-åring i vanlig ordning. Jag har själv betat av massa filmer och massa tidningar så nu känns det som att man är utvilad för ett par år frammåt :)! 





Det har förstås oxå blivit en massa paprika i maten & läsning i sängen vilket aldrig händer när Jimpa är hemma :)! Jag måste ju passa på...han HATAR paprika som jag älskar och han lägger sig alltid före mig vilket innebär att jag inte vill störa hans beautysleep med mitt tidningsprassel. Det gäller att passa på när jag är ensam!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Frida

Låter kanonhärligt!!!

2008-08-24 @ 20:14:18
Postat av: sandra

oj vad du hinner mkt! För mej har det bara blivit att jobba och sova. Länktade verkligen ut i bärskogen då jag såg hur fint vädret var. Hoppas vi ska hinna ut nån dag innan säsongen är över.

2008-08-25 @ 10:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0