Julafton!



Jag kan lugnt lova att kommande jular så kommer jag att ta ut föräldraledighet, semester eller annan ledighet. Pronto! Detta år så har jag inget annat val än att bita ihop, jobba och försöka se glad ut. Min framtida föräldrapenning kommer att baseras på det jag jobbar nu så jag förlorar alltför mycket på att ta ledigt över jul- & nyårshelgen. Men det svider...alla runt omkring mig är lediga, långväga släkt och vänner kommer på besök och vänner vill träffas.

Jag hade så gärna velat vara hemma idag! Ta en lång sovmorgon, se Agnes öppna sina julklappar på morgonen, se Kalle anka, känna lugnet och fixa inför kvällens bjudning i lugn och ro. Väldigt bad idea av mig att ta på mig att ha jul på hemmaplan när jag jobbar. Jag kan inte annat än hoppas att jag lär mig till kommande år. Men det blir säkert jättebra. Jimmy fick en lååååång lista på saker som han ska göra idag så att det mesta är klart när jag kommer hem ;-)!

Märks det att jag tycker liiiite synd om mig själv idag?

Hoppas att ni får en riktigt härlig dag...

Kommentarer
Postat av: Frida

God Jul på er! Känn nu lugnet och dra fördel av ditt "tillstånd... Låt nära och kära göra jobbet! Då kan ni alla hjälpas åt och dessutom får alla (inklusive dig) en liten stund till övers för att känna av julstämmningen.



Ha en riktigt trevlig dag!

2008-12-24 @ 10:49:08
Postat av: Anna Wrangensten

Hej på dig!

Tycker lite synd om dig som jobbar idag på julafton

:( Själv så är jag långledig ända till 7/1, superlyxigt! Hoppas att ni mår bra allihopa inklusive lillbebben i magen! Önskar er en riktigt god jul! Julkramar från Anna

2008-12-24 @ 13:13:25
Postat av: Anna B

Jag kan tycka lite synd om dig oxå! Stackars dig, vännen! Har varit på Edda och badat, hunnit in till Byske och sagt god jul till Mormor Gertrud och sitter nu och avvaktar ett litet julfika. Sen bär det av till fastra och till hennes delikata julbord... Underbart! Men stackars dig! Önskar att du får en bra julafton i alla fall! Kram anna

2008-12-24 @ 14:04:37
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Jag hoppas att du fick en fin julafton trots arbete. Och ja, inte ha julafton hemma när man jobbar. Nu vet du det till nästa gång. Skönt att få bra SGI iaf. Stor kram och god fortsättning på helgen.

2008-12-25 @ 17:03:12
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0