Heldag med girlsen

Det är helt galet vad helgerna går snabbt. Förutom när jag har jobbhelg vill säga! Denna helg har varit lite upp å ner med det mesta. I fredags så hade "smarty jag" lovat en kollega att jobba hennes natt då hon hade annat för sig och inte kunde jobba. Om jag bara hade tänkt till lite hur det var sist jag jobbade natt och var gravid så hade jag aldrig gått med på detta byte. För min del så är status gravid i kombination med nattjobb ingen höjdare! My good vad jag fick kämpa för att hålla mig vaken!!! Och är mitt jobb lugnt på dagtid så vet jag inte hur jag ska definiera natten. Död! Nåja, tog mig iaf igenom 10 låååånga tråkiga timmar innan jag äntligen fick åka hem och lägga mig. 

Pga en träff med girlsen strax efter lunch igår så blev det bara en snabbsovning efter nattens arbete. Bastu, spel, tjatter och supergod mat hos Fia avklarades innan resan gick vidare till staden. Vi hade bokat biljetter till kvällens hockeymatch och det var en riktigt upplevelse! Vilket j*kla tryck det var i arenan...wow! Mycket trevligt! Mindre trevligt var att min dryck under kvällens gång inte var en kall öl som för de övriga (eller hallonsoda+gin på toan som för vissa andra, haha) utan en blaskig cola light! Det är sånna här tillfällen som det rent ut sagt suger att vara gravid! Men jag slapp iaf trängas i ölkön i pauserna som de andra...alltid nått!

Det blev en seeeen hemkost på lördagsnatten då några "fylletrattar" prompt skulle in på krogen. Jag såg bara framför mig mitt komaliknande tillstånd på söndagsmorgon när lillgull väcker mig. Men jag fick sovmorgon och var i "hyfsat "skick så jag ska inte klaga :)! 

...födelsedagsbarnet får hjälp med stylingen


...även Jenny fick lite hjälp

Hela dagen idag har med anledning av helgens sömnbrist och upp & nervända dygn känts en aning seg. Vi har inte uträttat spec mycket hemma i Båtvik. Lite tvätt, lite plock här och där och 3 timmars slipning av säng (nästan klar nu...jippi) har hunnits med! Jo, jag & Agnes har börjat snida på ett pepparkakshus. Fuskade genom att köpa en byggsats och färdig kristyr. Men vad f*n hjälpte det då vissa delar av huset visade sig vara vinda & sneda. Gud i tider vilket meck att få ihop. Nu, efter ett X antal svordomar så är det iaf komplett så img ska det dekoreras och pyntas...bilder lär komma.


...nu ska jag betala dessa två auktioner som jag vann. De övriga har inte gått ut ännu så vi får se vad mer jag kammar hem! 
 


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Det verkar ha varit en fin helg. Båtvik, härligt namn på en ort.

Snart nog är A's säng klar att sova i, det kommer vara värt slitet.

Jag håller tummarna för att du lyckas vinna de andra auktionerna också. Vi borde träffas så att du kan lära mig att "tradEra".

2008-12-08 @ 19:22:35
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anna B

Wow ni hann verkligen med att festa loss! Ha det så bra, kram Anna

2008-12-08 @ 21:36:37
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0