Oskyldigt misstänkt...

Har ju glömt berätta....under tisdagens shoppingrunda så var jag med om en märklig händelse. Jag var på hm:s nedre plan och kollade in lite ditt och datt. Jag hade varit där ett ganska bra tag när jag ser att även min mammas släktning strosar runt där bland hyllorna. Det hade väll inte rört mig nämnvärt om det inte vore för att jag vet att hon jobbar som civil spanare på stan, sätter dit snattare. Denna kvinna vet inte vem jag är eller att jag har kännedom om vad hon jobbar med. Det kändes lite skumt att hon var så nära mig vart jag än gick men jag försökte kolla vidare på det jag hade kvar på min lista. Jag menar, det kan ju ändå inte vara mig som hon hade span på! Oskyldiga lilla jag! Så hör jag att hon får ett samtal och förstår på det hon svarar att någon vill ha henne till en annan butik. Hon säger till svar att hon inte kan lämna hm för att hon fått ett uppdrag där. Jag stannar upp, kollar runt och ser att förutom denna kvinna o personalen så är jag helt ensam på nedre plan. Det ÄR alltså JAG som är uppdraget!!! Så här i efterhand så ångrar jag så bittert att jag inte sa något till henne. Men jag kände mig bara så förnärmad att JAG skulle vara misstänkt så jag tog mina varor, betalade och gick. Väldigt olustigt måste jag säga!!!  

Kommentarer
Postat av: Theres

Set känns så himmla hemskt att bli så misstrodd som människa! Jag vet inte säkert, men jag tror att jag hade en civilspanare efter mig en gång på Ica Maxi när jag handlade med självscannern. Man undrar lixom vad det är man gjort för att dom ska bli uppmärksamma på en... tittar man för mycket på saker eller vad är det!?

Kram T

2008-12-11 @ 10:33:58
Postat av: Emma

Nämen fy vad otrevligt! Jag har också varit med om att man blivit spanad på, även fast man är helt oskyldig så känner man sig som västa boven. Huvva Du får ta upp det på nästa släktträff haha

2008-12-11 @ 11:35:26
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Annelie

Haha, som om lilla söta du skulle... de kan inte ha så mycket att göra de där spanarna!

2008-12-11 @ 13:30:20
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Kan det har varit den där mystiska lilla bulan under jackan som hon spanat in? Hihi. Allvarligt, det måste verkligen ha känts obehagligt att vara misstänkt.

Men, det kanske stod en snattningsbenägen person i ett provrum och knölade ner tröjor och annat i sina mjukisbrallor.

2008-12-11 @ 14:16:03
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

Du skulle ha sagt: "Tjena Gunnel! Har du mycket att göra på jobbet idag??" =)

2008-12-11 @ 22:32:21
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Johanna

Therese...ja det är så hon heter!!! Kom inte på det. Vilken klockren kommentar det hade varit!

2008-12-11 @ 23:04:18
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0