Sköna söndag

Det är knappt så jag vågar skriva det men alla i familjen är friska o krya! Halleluja! Den dödssjuke mannen har återhämtat sig och är i samma skick som tidigare....dvs 190% aktiv. Brudarna i familjen har ännu inte uppvisat några sjukdomstecken *peppar, peppar*. Vågar dock inte ta ut ngt riktigt ännu! 

Den nu gångna helgen har varit bra. Jättebra faktiskt!

Jag gick 3,5 timme på stan i fredags för att beta av de sista klapparna. Olyckligtvis så åkte jag hem från staden med några saker kvar på shoppinglistan. Det var ju inte mina planer direkt :-(! Muntrade upp mitt dystra shoppinghumör med ett lååångt bad när jag kom hem och ett stort glas rött (hm, det sistnämnda endast i fantasin tyvärr).

Igår så fick vi besök av klanen Dahlberg. Jimmys syster och mamma med familjer kom förbi på aftonkvisten. Mycket folk och mycket trevlig kväll blev det. Alla småbrudar tog sig ett dopp i vårat bubbelbad. En fröjd att se de lyckliga minerna! Kvällen blev tidig och det var ganska skönt så här med facit i hand. Det känns att min ork inte riktigt är på topp.


...Agnes tar en svängom med lill-Astrid i badet!


...Anja

Idag så har vi varit ute på julgransjakt. Vi tog sparkarna o begav oss ut på havet för att se om vi skulle hitta ngt lämpligt offer. Vädret var kanon...strålande sol och någon ynka minusgrad! Jimmy hade varit och hämtat Anja på fm som gladeligen följde med oss ut. Några timmar och flera grillade korvar senare så gav vi upp våran jakt på den perfekta julgranen.




Sen så har peppakakshuset verkställts under helgen. Äntligen! Jimmy & Agnes gjorde sluttampen tillsammans men det visade sig att det saknades en del till skorstenen när den skulle monteras. Misstänker starkt 2-åringen med pepparkakssmulor runt munnen!!! Jimmy snickrade iaf ihop en ny del så nu är huset komplett! Eller var kanske jag ska tillägga. Varför ser ni på bilden nedan...


...numera saknas det 5 nonstop och en hel del florsocker, grrrr!

...innan plundringen!



Sen blev det faktiskt en gran till allas stora lycka till slut. Kanske inte den vackraste granen vi har haft genom åren men en riktig gran att klä iaf!


...spana in coolingen!!!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Wow så fina bilder, som vanligt så att säga! ;) Önskar dig en underbar advent och God Jul, Johanna! Kram Anna

2008-12-22 @ 08:51:30
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nattie

Jag vill också kunna grilla korv på isen!!! Här är det regn, regn och åter igen regn. Förutom idag då, då är det minsann kallt (typ -1 eller nått) och regnet som föll på marken har frysit till is.. suck! Önskar er hela familjen en goood Jul!! KRAM!!

2008-12-22 @ 10:23:38
Postat av: Tessan

Oj! Det verkar som att chansen att vi ska få se pepparkakshuset live är ganska liten! =) Det ser iaf väldigt fint ut på bilden. Ses snaaaart!

2008-12-22 @ 23:26:06
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Martina

Mysigt mysigt med grillning, bubbelbad och gran!

Jag stannade inomhus hela söndagen så en promenad får vi ta en annan gång, men vi synes väl ikväll! :)

2008-12-23 @ 10:21:07
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: Emma

Jag förstår att du är stressad som både ska jobba och ha julafton hemma. Själv är man ju bara bortbjuden hela helgen, så då går det ju såklart bra att känna lugnet :-)



Ha en supermysig jul och hälsa familjen! Kramar från Kåge

2008-12-24 @ 08:07:33
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0