Vad är det med sjuka karlar???

Ringde hem från jobbet i förmiddags för att höra hur det var med herren i huset som gick och la sig tidigt igår kväll med feber och frossa. Tänka bara kolla av läget lite. Den ynkligaste av ynkliga röster svarade i våran hemtelefon och jag funderade för ett kort ögonblick om jag verkligen ringt rätt nummer.

Status på den vanligtvis tuffa mannen var allt annat än bra enligt honom. Jag tolkade nästan hans beskrivning som att han låg på dödsbädden. Jag erbjöd mig att ringa mamma och kolla om han kunde åka dit med stackars lilla understimulerade A som fått underhålla sig med en Alfonsfilm på repeat x 100 men får till svar att han är för dålig för att åka in till Byske.

Jag tror att det fanns en baktanke varför det är kvinnor som föder barn ;-)!

(...Jimmy tog sig iaf till Byske till slut så A fick ngt annat sällskap än Alfons) 

Nu är det väll bara att invänta min tur att åka på eländet...skulle ju vara helt "perfekt tajming" så här inför jul!!!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Åh neeej! Det är inte skoj så här inför jul. Önskar att ni får bli friska och att tuffingen kommer tillbaka! Kram anna

2008-12-19 @ 07:04:09
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Ingen bra tajming alls. Nu är det bara jag som är sjuk här hemma, det ska nog vara övergånget till julaftonen. Hoppas att du slipper bli sjuk (ja, Agnes också).

Kram

2008-12-19 @ 11:49:39
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

Och jag hämtade hem en aspackad karl kl 21 igår och har inte sovit särskilt mycket inatt....

2008-12-19 @ 12:33:10
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Emma

Haha typiskt karlar.. dom tror alltid att DERAS sjukdomar är 1000 gånger värre än våra. Men det är klart det blir ynkligt om man ligger och tycker synd om sig själv :-) haha



Hoppas resten av familjen klarar sig från eländet! Inte kul att alla epedemier ska komma kring jul..

2008-12-20 @ 12:37:25
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0