Projekt barnkläder

Om vi nu skulle få fler barn, hur stor är då chansen att det blir en flicka till...som dessutom föds under samma månad som Agnes. Väldigt liten skulle jag vilja påstå! Att få en flicka till är ju visserligen 50% chans, men en flicka till i juni???
I och med detta konstaterande så kan jag snabbt räkna ut att många av Agnes kläder förmodligen aldrig kommer att bli använda igen. Vi har heller inte plats att förvara varenda urvuxet klädesplagg i våra förråd. Jag har i nuläget sparat varenda litet plagg från strl 46 och uppåt.

Så igår så började jag på ett nytt (väldigt omfattande) projekt, nämligen att gallra-gallra-gallra barnkläder *svettas*. Jag kommer endast att spara ca 2/10 av alla kläder och resten säljs bort, på tradera och på vårens kommande klädbytardag. Jag la faktiskt upp ett par auktioner på tradera redan igår.

Alla pengar som jag får in av mitt "säljakläderprojekt" ska läggas åt sidan. För mamman i fråga har tänkt unna sig ett besök här.

Vad det blir för behandling/behandlingar beror på hur lyckat mitt projekt blir :)! Förhoppningsvis blir det succé så jag kan ta en flera timmars lång behandling, haha!

Kommentarer
Postat av: Emma

Klokt tänkt! Även fast ni skulle få en flicka i juni så skulle du säkert vilja köpa nya kläder till henne ändå :-) Du jag har ju en hel hop med babykläder som du ska få tillbaka också, så kan du få in lite mer pengar till spa-behandlingar :-)

2008-02-14 @ 08:07:59
Postat av: Jenny & Cailey

Åååå va skönt med behandlingar. Själv ska jag på scentao eller hur det nu stavas. Heta stenar som läggs på kroppen... Najs.

Vet inte om han kommer att läsa den. Han vet inte om boken ännu... får väl ge honom ett ex.

Har du bytt mobbenummer, försökte messa, men det gick aldrig fram..!

2008-02-14 @ 10:03:29
URL: http://www.cailey.blogg.se
Postat av: Lillasysteryster

Om jag vore du skulle jag spara ganska mycket ändå. Jag lyckades ju med konststycket att föda båda mina barn i juli (och det var verkligen inte planerat så, isak skulle ha kommit i april om vi fått bestämma) så det är inte omöjligt! Fast jag fick ju en av varje vilket innebär att mycket av Olivias kläder ligger nedpackade... Fast klok som jag är (!) har jag alltid köpt könsneutrala vinter- och ytterkläder så de kan Isak ärva! Perfa.

2008-02-14 @ 12:45:54
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Johanna

Emma: Precis, det är alltid kul att köpa nytt ;)

Jenny: Stenar??? Det lät då inte så skönt!

Linda: Jag har oxå köpt alla ytterplagg könsneutrala och de sparar jag såklart.

2008-02-14 @ 15:27:35
URL: http://johannaagnes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0