Shopping på egen hand

Imorse vaknade jag med det pissigaste tänkbara humör man kan tänka sig. Allmänt trött, less o irri på allt och alla. Härlig start på min lediga dag va? Vädret var dessutom kasst och det kändes faktiskt som att jag lika gärna kunnat jobba som det egentligen var tänkt att jag skulle göra!

Tror att Jimpa uppmärksammade min sinnesstämning rätt så snabbt för han var inte sen med att erbjuda sig att ta Agnes hela dagen så jag kunde få göra precis vad jag vill, helt ensam! Så jag drog in till stan för att strosa runt helt på egen hand och det allra bästa...utan någon tid att passa som jag alltid har när jag är på stan numera. Det är antingen jobb, barnvakter, dagis eller annat som väntar. Det var iaf alldeles underbart att få gå helt i lugn å ro i affärerna, det behövde jag! 

Jag köpte bland annat dessa:
Jag har verkligen saknat ett par finstövlar som man kan ha till kjol/klänning (ja även till jeans med). Och som jag letat men aldrig hittat några jag gillar. Det kan nog bero på att jag har lite krav på hur de ska se ut...inte för hög klack men inte för låg heller, inte för trubbiga fram men heller inte helt spetsiga, lite högre skaft och absolut inga krussiduller som nitar, remmar eller andra "tjusiga" detaljer. Så tror ni jag kunde hålla mig då jag hittade dem jag letat efter så länge??? Men nu vill jag ju bara ha ett tillfälle att kunna använda dem ;)! Vilken tur att jag ska på klinikfest snart!

Jag shoppade även en vår/sommar/höstjacka och en söt mössa till Agnes. Jackan är en kopia på polarns skaljacka som jag varit sugen på att köpa så länge. Men denna var endast 1/3 så billig som pops...me like!!! Kassörskan sa att de även ska få hem byxor som hör till jackan så de lär jag oxå köpa när de kommer!

Hann oxå med en sväng på Telia för att låsa upp min mobil...JIPPI KA YE! Tänk att jag klarade mig utan mobben i över en vecka, haha!

När jag kom hem till Båtvik igen så var hemmet kliniskt städat och alldeles tyst o tomt, ingen karl o ingen dotter så långt ögat kunde nå. Jag måste faktiskt erkänna att det är riktigt nice att få vara helt själv ibland! Det är man inte så bortskämd med! Att bara få ligga på soffan och slöa utan att någon ettårsganster är uppe i ens ansikte HELA tiden!
Ikväll så blir det hemmagjord pizza och schlager i goda vänners lag! Mitt humör är betydligt bättre än imorse och det finns hopp för en riktigt trevlig lördagskväll ;)!

Sayonara

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj så härligt det lät med en sån lyxdag! Det är ju lustigt att ensamhet kan bli så attraktivt :-) Men det är så otroligt skönt då man får en stund för sig själv. Snygga skor, jättefina! Funkar ju både till byxor och kjol också.

Nu blir det tv-soffan för mig. Daniel är kvar på festen och Knut har somnat så nu ska jag också njuta av tystnaden! Kramis

2008-02-16 @ 21:47:19
Postat av: Lisa

Låter som du haft en underbar dag!! Måste erkänna att jag är lite avundsjuk.. Kul att du hittade de stövlar du letet efter, för det är inte så lätt alltid..

2008-02-16 @ 23:57:26
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0