Mammas STORA tjej!

Idag så var det dax för 18-månaders besiktningen hos distiktsköterskan och doktorn. Agnes gick igenom prickfritt och fick extra beröm för sitt stora ordförråd. Ett av momenten hon fick göra var att bygga klossar. De små ynkliga klossarna som hon fick kändes nästan löjliga mot dem hon är van med. Utan att knappt titta på dem så byggde hon snabbt upp dem och frågade efter mera, typ vad var det där för match? 
Angående längden så var det var som jag misstänkt...lilla madam har spurtat och vuxit 4 (!!!!) cm på lite drygt 2 månader. Gissa om jag märkt det på kläderna!

Sprutan var förstås inge rolig att få men hon var sååå duktig! Med nappen i mun och några tårar rinnandes nedför kinderna så tackade hon artigt för den lilla plastring som hon så noga valde ut efter tortyren!
 
      ...det här är en lite större utmaning än vårdcentralens småklossar!!!


Efter läkarbesöket så åkte vi och köpte en traktor till A och lyckan var fulländad:

image265 

Imorgon så är det dagisdax igen efter 3 hela veckors upphåll därifrån. Jag vet inte hur bra det egentligen är att ha ett så långt break när hon är så liten och varit där så lite länge. Vi får väll se efter morgondagen. Vi har bara dagis två dagar denna veckan, halvdagar dessutom, så det bli då en mjukstart iaf!


Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Vilken duktig tjej! Isak ska snart på sin kontroll och jag tror knappast han får lika mycket beröm för sitt ordförråd som består av två ord ;-)

Är hon rödhårig eller är det bara ljuset som gör det?

2008-01-08 @ 22:12:33
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Pia

Hej!
Vilken duktig tjej du har. Jag är impad av kryddburkarna! :D

2008-01-08 @ 22:41:26
URL: http://piabur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0