Sköna fredag

image327
Visst är dom coola? Det är en tjej som syr barnkläder av gamla kläder och säljer på nätet. Dessa är gjorda av ett par gamla crockerjeans! Jag tycker att det är en jättebra idé! Jag har själv funderat många ggr på att rycka ner gardinerna (gröna storblommiga i jättemjukt tyg) i lillkåken som står på gården och låta mormor göra något kul av det.

Ja nu så är man ledig i 4 dagar! Visst är det synd om mig?

Här kommer ett kanonbra recept inför helgen. Jag tänkte själv göra det ikväll.

image328

BIFF TERIYAKI:
400 g strimlad lövbiff
1 gul lök
2 morötter
250 g färsk broccoli
1 msk smör
1/2 tsk salt
ca 3/4 dl teriyakisås
2 msk soja, gärna söt
ca 1 tsk sambal oelek
2 1/2 dl Kelda mellangrädde 

Skala och skiva lök och morötter. Dela broccolin i små buketter och strimla de späda stjälkarna. Bryn köttet, lite i taget, i smör i en stor stekpanna. Salta. Ta upp köttet och fräs grönsakerna. Lägg tillbaka köttet och häll på teriyakisås, soja, sambal oelek och grädde. Låt allt koka några minuter. Servera med ris.


Kommentarer
Postat av: Nattie

Synd om dig? Ha, jag jobbar min sista dag idag, sen är jag ledig i 2 veckor och 3 dagar! Den du! =)
Hoppas allt är bra annars, kram!!

2008-01-25 @ 11:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0