Lilla rackarunge!

Agnes har hittills aldrig provat lämna tomtens gränser. Detta har inneburit att jag brukar släppa ut henne innan jag själv går ut. Hon går som högst runt på framsidan och leker i sanden. Vi har fönster ut åt bägge håll så jag har alltid en viss koll på henne. Men igår så fick jag mig en riktig pulsökning då hon var spårlöst försvunnen när jag kom ut. Jag letade ÖVERALLT runt huset men inget resultat...ungen var borta! Gissa om jag hann bli rädd! Nåja, efter en lång stund så hittade jag henne:


...där satt hon så nöjd i farmors skruttomobil och vinkade glatt till mig när jag fick syn på henne. Grrrrr!!!

Här kommer lite sköna spekulationer från barn som jag hittade på nätet:
Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat. 
(Ingrid, 8 år)

Jag tycker om att slå min syster. Inte medvetslös, bara så att hon förstår allvaret. (Jörgen, 7 år)

Hönan lägger ägg. Grisen lägger korv.
(Hedda, 5 år)

Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.
(Stefan, 6 år) 

En del kor är svarta. De är invandrare.
(Karin, 5 år)

Min mamma är så himla fin, för hon har så långa bröst.
(Bjarne, 6 år)

Om man börjar bli gammal och kommer på att man inte vill dö kan man bara ta vitamintabletter och avföringstabletter.
(Nina, 6 år)


Kommentarer
Postat av: Ida

HAHA!! Jag älskar såna där grejer!!! =D "barnbarnen heter ägg", så jävla skönt!! Så fick man ett par minuter längre liv.. alltid skönt skratta en stund!



Men lillrackarn, förstår att du fick slag när hon inte syntes till nånstans..Huvva!! =S

Hon som aldrig brukar larva iväg.. Fast det är klart, nån gång ska vara den första.. tur att de bara blev en "skrämmis"..!



Kram

2008-06-09 @ 14:08:39
URL: http://tjenatjockis.blogspot.com
Postat av: Frida

Störtsköna kommentarer! =)

2008-06-09 @ 16:10:15
Postat av: Pia

Grisar lägger korv? :D Den var ju grym! Gillar även den om de långa brösten.



Ang dansföreställning så var Frida där och såg. Men du är varmt välkommen nästa år! :)

Jag tycker att jag gjort mkt reklam på bloggen så jag trodde nog att ni skulle ha koll... ;)



Vart tog värmen vägen?

2008-06-09 @ 16:21:25
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Marie

hej.

oh vad skoj, ni är så välkomna på besök här i newmill. marcus jobbar den veckan men han börjar inte förrän 21.00. det spelar ingen roll vilken kväll ni kommer, vi är hemma och har inget inplanerat. kan ni inte komma så att ni äter middag här?. kram marie

2008-06-09 @ 19:41:00
URL: http://mkfitness.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Duktiga Agnes som helt själv gått och satt sig i bilen. Jag undrar vart hon var på väg. :-)

2008-06-10 @ 08:39:13
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hon växer så snabbt, er rackarunge!



(Typisk jag-har-fyllt-30-och-är-tant-kommentar)

2008-06-10 @ 18:13:42
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0