Regn-regn-regn

Regn å rusk i norr...hela dagen!

Men det gör inte så mycket för dagens göromål var tråkgrejjer inomhus. Agnes har dessutom haft en riktig sovardag idag så jag har fått pysslat på i lugn o ro vilket inte var helt fel!

Jag har alltid gillat när det regnar. I måttliga mängder kanske bör tilläggas. Det är riktigt mysigt att ta en lugn innedag och göra saker som annars inte blir gjorda när solen lyser på. Fast imorgon så får gärna solen vara med :)!

På fredag så har vi bjudit hit släkten för att ha ett litet kalas för våran blivande 2-åring. Jag har suttit och kollat lite recept på nätet ikväll och är sugen på att pröva någon/några av dessa godingar:

...bountykaka (verkar superdupergoood)
...denna jordgubbscheesecake...eller denna:
...dumlekladdkaka (tydligen hur god som hellst)
...morotskaka (aldrig fel)

Den här tårtan såg rätt så spännande ut oxå. Botten är som en kladdkaka och överdelen som en cheesecake:
..mmmm!

Ja vi får se hur mycket (eller lite) jag orkar göra.

tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilka underbara bakverk! Den där sista blev jag grymt sugen på!! :D

Kom hit m lite rester sen.. ;)

2008-06-23 @ 21:46:29
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag har ätit Pollykladdkaka på jobbet igår och idag. Det är kanske nåt liknande den där Dumlekladdkakan, fast med Polly istället. =) Den var JÄTTEGOD!! Kanske nåt för Billy? =) Vad bra att hemresan gick bra! Det var roligt att vi hann ses några gånger medans ni var här nere!

2008-06-23 @ 23:16:12
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Mums vilka goda kakor! Jag testar gärna alla. :D

2008-06-24 @ 06:42:20
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Tycker du ska testa nån av cheesecaken ;)

2008-06-24 @ 08:06:24
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Nattie

Ge mig receptet på allt! =) MUMS!

2008-06-24 @ 08:23:42
Postat av: Nattie

Glömde en sak... GRATTIS AGNES PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

2008-06-24 @ 09:04:26
Postat av: Frida

Ja, ett STORT grattis till den stora lilla damen idag! Vilken tårta det än blir i slutändan så kommer ni garanterat att reta smaklökarna. Nästan så att du bara kan lägga fram bilder på dem på bordet, det kommer att vattnas i munnarna ändå...

Ha en härlig dag!

2008-06-24 @ 09:30:23
Postat av: Sandra R

Men jisses! Agnes andra födelsedag och inte ett grattis har jag gett henne.

Här kommer det - Grattis till prinsessan Agnes på den stora andra födelsedagen. Må solen ha lyst på dig och presenterna varit fina. :-)

Kram från Sandra & Are

2008-06-24 @ 17:07:11
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0