HELT MÅLLÖS!!!

I lördags så fick jag mig ett minne för livet!

Hur jag än skriver och uttrycker mig så tror jag inte ni kan förstå hur SJUKT nöjd jag är med denna helg som varit. Det finns lixom inte ord för det!

Det var måååånga inblandade som medverkade till att helgen blev så lyckad som den blev...men med facit i hand så kan jag nog påstå att utan min underbara sambo och hans lika underbara syster Sandra så hade detta ALDRIG blivit så bra som det faktiskt blev! De har slitit som djur för att få allt att gå ihop.

För er som inte fattar ngt så pratar jag om min 30-årsfest som gick av stapeln i lördags. Min, Sarah och Jennys big 30-årspartaj!

Dagen i korta drag: 
Det hela började med att jag blev kidnappad av 2 maskerade män och tillsammans med Jenny & Sarah förd med ögonbindel till ett rum under ett berg där vi blev lämnade. Instruktionerna vi hittade var att vi med hjälp av färdmedlet i rummet (en gammal, skruttig, TUNGstyrd skoter och skoterpulka), en karta och diverse packning skulle ta oss till olika stationer. Det blev en BIG felkörning till att börja med så vårat söta kamerateam som följde med oss blev tvugna att styra om oss efter en halvtimmas irrande i skogen. Sen blev det lite utmaningar efter vägen, saker som skulle plockas upp, snowboardåkning, motorsågning, fiske av ytterliggare ledtrådar, lunch i strålande solsken, kaffe å fika på ett annat ställe och helikoptershow innan vi tjejer fick känna lugnet i bubbelpoolen i badhuset. Efter badet väntade pizza och sedan en helkväll på Byskes riviera, inte mindre än Lanternan. Där blev det lekar o dans till (för min del) klockan 3 då ögonen stod i kors av trötthet.

Jag är så j*vulskt glad över alla som kom och var med i lördags!!! Speciellt de långväga gästerna som inte visade sig vara så få! Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att i princip ALLA sörlänningar (kompisar o släkt) skulle komma!!! Bara det känns som en av mina bästa födelsedagspresenter!!! Verkligen TACK!

Det här blev ju inget litet inlägg men det är svårt att komprimera när det är så många man vill tacka!
Även TUSEN TACK till:
Mamma som skötte Agnes och bakade bullar och tårta till alla!!!
Svärmor som gjorde pannkakor till förbannelse som alla fick till lunch på lördagen!!!
Grabbarna som bjöd på lunch på söndagen!!!
Alla norrlandsvänner som dök upp och förgyllde min dag under lördagen!!!
Jag vet fortfarande inte hur jag ska lyckas tacka Jimmy & Sandra ordentligt för ALLT de gjort! Får fundera lite!

Och som att inte hela den suveräna lördagen räckte! På söndagen så bjöd grabbarna alla på lunch på lanternan. Mamma kom med supergod tårta oxå! Sen fick jag något av släkten som jag faktiskt tyckte de kunnat låta bli att köpa men som jag förstås är så OBESKRIVLIGT GLAD över att få...ett zoomobjektiv!!! YES, YES, YES! Det är f*n inte klokt! Bara festen och att alla vänner kom kändes som en alldeles tillräcklig present! Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga så nöjd är jag!!!! Stockholmarna hade även de köpt en present som gjorde mig alldeles rörd...ett halsband & örhängen av märket snö! De som redan hade lagt ut en mindre förmögenhet på resan upp och boende!!! Men TACK, TACK, TACK till er söta vänner! Det kommer att bli svårt att återgälda detta!

Här kommer lite bilder från dagen (hade ingen kamera på hela dagen så detta är lite lånade bilder):

...min snowboardåkning ;)
image527
Gammhärken som vi körde runt med i 5 timmar!

...grillning vid storsten!


...fiskade barnmatsburkar innehållande kartbitar som låg på botten.

...helikopter från Jimmys jobb som kom med spritleverans. Planerna var visst att vi brudar skulle bli uppvinschade i helikoptern men pga våran felkörning som bidrog till lite försening så hade inte helikoptern nog med bränsle för det.

...fick visa upp vad jag lärt mig under dagen!

image534
YES...har överlevt halva dagen nu!

...pizza på bianco!

image542
Osminkade Mickey mouse, Lucky Luuk och Pippi Långstrump!


...Snyggo Mickey :). Kände mig kanske inte så superhot i gravidbyxor (nej jag är inte gravid och nej jag fick inte välja klädsel själv!) men jag hade sjukt roligt och det känns som det viktigaste! Jag kan tillägga att jag hade lite aningar om att denna dag skulle komma så jag hade köpt sprillans nya partykläder å skor som låg så fint packade i en väska på ett gömt ställe här hemma. Det var inte på tal att jag skulle få ta med ngn packning på morgonen när jag blev hämtad. Jag fick åka iväg klädd i ett par sunkiga mjukbrallor som jag hade hela dagen, haha!



Jag ska lägga ut fler bilder när jag får Idas bilder som hon ska bränna åt mig. Så håll till godo!

Ni förstår att jag är mållös va?

Jag har förstås hunnit vara ute & fotat med mitt nya objektiv idag och kan inte annat än säga...FY FAN SÅ GRYMT!!! Kan lägga in några bilder här senare. Nu är det försöka röjja upp kaoset här hemma som gäller!

Kommentarer
Postat av: Alinne

Men åh vad roligt det låter : och många fina bilder med!

2008-03-18 @ 14:34:34
URL: http://alinneandersson.blogg.se
Postat av: polaris

Gammhärken! *fniss*
Vilken underbar födelsedag du/ni måste ha haft! Skickar lite försenade grattiskramar.

2008-03-18 @ 14:46:56
Postat av: Theres

Wow, vilken superfin dag du fick!! Jag hade ju hört skvallras lite innan om innehållet och det blev ju verkligen lyckat. Snygga kläder oxå. ;) Grattis i alla fall!
Jag är glad att du fortsätter att skriva. Några av oss andra bloggare är ju lite sega på att uppdatera, men här hos dig är det alltid något nytt kul att läsa.
Kram

2008-03-18 @ 16:25:05
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Pia

Hej!
Vad roligt att se att du bestämt dig för att fortsätta blogga. Jag tycker det är väldigt intressant att följa din blogg så jag är glad att den finns kvar.
Sen håller jag med dig ang antal kommentarer. Vissa dagar har jag haft över 35 läsare men utan nån kommentar. Då är det inte så kul. Speciellt som man har ett visst antal varje dag, men verkligen få som kommenterar. Skärpning, alla tjuvkikare!
Låter som en supertillställning på lördagen också. Och bättre väder var väl svårt att få?
Kram, Pia

2008-03-18 @ 19:44:44
URL: http://piabur.blogg.se
Postat av: sandra

Vad kul att du hade roligt i Lördags. Jag är så glad att allting lyckades. Vet inte riktigt hur mitt blogginlägg kommer att bli med tanke på alla fina bilder jag tog under kvällen...
Skönt att höra att du fortsätter bloggandet!

2008-03-18 @ 20:20:45
Postat av: Lisa

Vilken superdag/kväll/natt ni hade.. Nu ångrar jag ännu mer att vi inte dök upp.. Förstår att du är nöjd! Ska bli roligt att se bilderna med det nya objektivet!!
Har du nån gång brist på motiv så har jag en liten knubbig grabb som gärna skulle få fastna på bild. Skulle så gärna vilja göra en förstoring på duk men är själv rätt kass på fota..

2008-03-18 @ 20:23:46
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åh vad kul ni ser ut att ha haft! Jag ser enbart med glädje fram emot att fylla 30, krisen avklarade jag vid 25 :-)

2008-03-19 @ 10:40:08
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: emma

Det var verkligen superkul i lördags! Det var bara synd att vi inte kunde vara med hela dagen, ser ut som att ni hade det superhärligt!

2008-03-19 @ 10:48:06
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Ida

Hehehe... Vad kul att du gillade de hela!! =D
Det var en fantastiskt rolig dag, kväll och inte minst natt.. Måste tillägga att jag är RUSKIGT AVUNDSSJUK på ditt nya objektiv!! Vi måste ut och fota nån härlig vårdag så jag får prova lite..bara liiite.. =) Shit vilken bra present!

Kram! / Ida

2008-03-20 @ 17:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0