Lite inredningsplaner...

Nu har jag bestämt mig! Jag ska köpa väggbokstäver till både köket och till Agnes rum på nedervåningen. Jag är inget större fan av konst och har så svårt att hitta snygga tavlor så jag tänkte att detta kan ju vara ett roligt alternativ. Problemet är bara att bestämma sig för vilken typ av bokstäver jag vill ha. I nuläget lutar det åt vita bokstäver till Agnes rum och svarta till köket.

Hittade några fina vita som det lutar åt att det blir:




Tänk om vi valt namnet My som vi pratade innan vi bestämde oss för Agnes. Då hade det blivit mycket, mycket billigare än vad det blir nu pga av att bokstäverna kostar en del. Men men, de är ju ist för en tavla och tavlor kostar ju oxå!

Till köket har jag varken bestämt mig för typsnitt eller text ännu. Bara att det ska vara i svart.




Till vardagsrummet så ska även ett stort foto på canvasduk upp så småningom. Jag inväntar bara det perfekta fotot. Motivet...ja det blir såklart minstingen i familjen. Förvånade?

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kommer att bli jättefint! Jag har ju också planer på att göra en canvasförstoring men vet inte vart jag ska beställa!! Har du hittat någon som verkar bra?

2008-05-29 @ 21:02:08
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Sandra R

Vilka fina bokstäver! Skulle kunna tänka mig att ha något fint över sängen där det är helt tomt just nu.



Härliga bilder från semestern. Det måste ha varit ttokroligt att åka så många tillsammans. :-) Synd bara att stället var som du trodde.

Kram

2008-05-30 @ 09:34:45
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Emma är väl för stor för bokstäver på väggen men vad coolt det skulle vara med sån text i köket! Var hittar man?

2008-05-30 @ 12:03:47
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaa... jiiizez, vad säger man.. Jag var på väg tidigare i veckan att skriva världens blogginlägg om min nya allergi.. nämligen väggord! Hahaha.. ;-)



Kolla in sidan styleroom.se så får du se varför.. klicka på album och där nere på sidan finns taggar.. klicka på väggord och voila: en massa olika trams folk har hett på väggen. blurrk det ena värre än det andra. hehe..



Nåja.. det är ju tur att vi är olika!!! Det en gillar avskyr andra och tvärtom.. eller nåt! =D



Få se om jag orkar upp i tid för att hinna klämma in både Båtvik, födelsedagstårta och klassfesten.



Kram!!

2008-05-31 @ 07:51:52
URL: http://tjenatjockis.blogspot.com
Postat av: Ida

Fast måste förstås tillägga att de där bokstäverna som ska bilda Agnes namn är jättefina! =)



Måste nog komma till Båtis idag iaf.. see ya! ;)

2008-05-31 @ 07:54:28
URL: http://tjenatjockis.blogspot.com
Postat av: pia

...bra planer:)bra smak:)

kramis

2008-06-02 @ 22:33:41
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tips: www.liteta.blogg.se gör jättefina foton på canvastavlor för en billig peng!

2008-07-01 @ 21:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0