Ultraljud

Här har ni ett bildbevis på att det verkligen är annat än karra som bidragit till mitt ökade magomfång den sista tiden:



Thanks good så var det bara en bebis som syntes till. Jag vet inte varför jag fått för mig att det skulle vara två. Kanske min rädsla att gå från att ha ett barn till tre!

Allt såg riktigt bra ut med ett hjärta med 2 förmak och 2 kammare, två armar och två ben som jobbade på för fullt. Vi kunde även se hur bebisen drack fostervatten med sin lilla pyttemun. Cute!!! Det är så imponerande hur mycket och så tydligt man ser så här tidigt i graviditeten. Fast jag måste nog erkänna att jag var mer tagen vid ultraljudet som gjordes förra gången, alltså med Agnes i magen. Det kan nog bero på att allt var så nytt då...nu har jag ju varit med om det en gång tidigare. Fast nog var det häftigt trots allt, det ska jag inte sticka under stolen med!

Idag tänkte jag att jag verkligen skulle försöka se om det är en pojke eller flicka. Förra gången så var jag så tagen av hela situationen att jag inte ens tänkte tanken att försöka se vad det var. Både jag och Jimpa konstaterade när vi gick därifrån att vi ska få en till tjej i familjen. Det vågar vi nog till 99% säkerhet påstå. Barnmorskan visade nämligen så himla tydliga bilder från den nedre regionen att vi inte kunde ha undgått att se om det skulle ha varit en pojke. Så min magkänsla verkar vara rätt ;)! Men men, även den bästa kan ha fel. Barnmorskan bekräftade ju aldrig våran gissning!

Jag hade räknat på att bebisen ska komma runt den 22:a, 23:e april och jag hade ganska rätt om man jmf med dagens nya bud...21 april.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lovely. Jag vet inte om jag har gratulerat än eller om jag bara tänkt göra det. Hur som helst: Grattis!

2008-11-10 @ 20:36:13
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Linda J

Åh, vad kul att få se lilla bebben...man blir bra sugen själv. Så om vi inte ses innan så lär vi ju dyka upp i april iallafall =)

Just nu sitter jag på jobbet och tar en liten paus...jobbar 1½ timme till...tredje kvällen på fyra dagar...är lite aning less. Ska jobba natt på onsdag-torsdag...blir ju spännnande att se om jag svimmar av trötthet...jag är ju inte någon nattuggla som du =)

Ny mobil inhandlas imorgon...man känner sig ju helt knäpp utan...KRAM!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-10 @ 20:48:40
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt med UL! Grattis till en tös till :-D Din lilla kommer när min lilla fyller ett år :) 26 april är hon född.

2008-11-10 @ 21:12:17
Postat av: Sandra R

Härligt, roligt och fantastiskt! Tack för att du delar bilden med oss.

Ha det fint, kram kram.

2008-11-10 @ 22:08:00
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anna B

Låter toppen! Själv född den 19 och det är en superbra månad! Grattis igen, vännen! Kram Anna

2008-11-10 @ 22:16:41
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh vad kul med UL. Minns själv hur spännande det var. Fränt att ni fick se att det var en tjej, har hört att de inte varit så sugna på att visa och spekulera i könsbestämmning här i stan.

2008-11-11 @ 03:30:09
Postat av: Linda J

hej! Hade du adressen till Bobby?? Kram

2008-11-11 @ 12:01:24
Postat av: Frida

Mysigt... =)

2008-11-11 @ 13:53:36
Postat av: Emma

Vad mysigt att få se bebben :-) Även fast man ju vet att man har en bebis där inne så blir det lite verkligare då man får se ultraljudet. Kul om det blir som ni tror, en liten tjej :-) Har ni några namnförslag då?

2008-11-12 @ 15:39:22
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilken söt! Så liten!! :)

2008-11-16 @ 18:39:33
Postat av: Jossan

Kan inte se denna bilden, eller de under:( Fram till detta inlägg funkar allt för mig.

2011-06-08 @ 23:53:04
URL: http://josephinemorphine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0