En gräsänkas helg

Då var mina 3 dagars ledighet snart ett minne blott. Det har varit tre fiiina dagar. Kanske inte lika fina som sambons som befinner sig på en betydligt varmare och soligare ort! Fuskit värre!

Fredagskvällen spenderades i lilla huset i Lundbäck. Tacos, karra, idol och massa surr. Inte helt fel!



Igår så styrde vi kosan mot Piteå och barnnolia. Men så mycket jävulskt vad folk det var...helt galet! Kunde knappt fokusera på vad som fanns där och lyckan var stor när vi gick ut därifrån. Suck! Men småbrudarna hade riktigt kul. Hoppborgar, fiskedamm och andra roliga aktiviteter höll dem sysselsatta och storögda.


Glada brudar i bilen


Agnes blev helt vild av lycka när hon hittade ett bås med bara mumingrejjer. Favvomumin! Behöver jag tillägga att det var en aning svårt att få henne därifrån!!!

Efter Piteåtrippen så avverkade jag mitt kanske 4:e och förhoppningsvis absolut sista migränanfall i hela mitt liv. Jag trodde allvarligt att mitt huvud skulle gå sönder. Fy faaan! Jag minns inte ens att min förslossning kändes så jävlig som gårdagens hemska timmar. Fast det kan ju oxå bero på att den är förträngd! Nåja, efter 2 timmars sömn, 4 Alvedon och en lång dusch så repade jag mig och var fit for fight för en middag med Sandra med döttrar. Denna gång hemma hos mig. Kul med sällskap när man är solokvist.

Idag har massa nyttogöra betats av. Sånt som är pisstråkigt att utföra men grymt skönt att ha bortgjort. Mamsen kom och hjälpte mig att tvätta alla fönster. Halleluja! Jag förundras varenda gång vilken stor skillnad det gör att tvätta dom någon gång utimellan :)! Speciellt när man har en 2-årings mindre rena händer på fönsterna titt som tätt. Mindre tjusigt! Mamma hade även med sig några av hennes gammgardiner så vi gjorde en liten förändring i köket.


Det känns lite ovant då jag är van mina helvita gardiner men det blev jättefint.
 
Efter dagens prestationer så är hemmet i toppskick. Nästan iaf :)! Hann nästan beta av samtliga av husets ytor samt en tripp till returstationen med en MASSA kassar innan middag vilket kändes sååå skönt. Nu fattas bara att montera upp alla lampor som jag köpte på IKEA förra veckan. Men det får bli ett projekt för min handyman när han kommer hem. Hade först tänkt att ge mig på det själv men jag är så in-i-nordens oteknisk så jag har mina aningar hur resultatet kommer att bli. Katastrof!

Här kommer några övriga pics från helgen. Förstår inte varför det är återkommande samma motiv på mina bilder, haha!!!



Fröken fingerfärdig har "pärlat" i massor. Hon är grym på att göra värsta långa halsbanden!






Nu är brasan tänd i kaminen, doftljusen brinner och såpalukten ligger fortfarande kvar i luften efter dagens skvabbning. Tänkte hoppa i mysbrallorna, bänka mig i soffan under filten och kolla på den senaste Iréne Hussfilmen. Så det går ingen nöd på mig en kväll som denna :)! Imorgon så väntar jobb igen. Fast det går ingen nöd på mig till veckan heller. Har en fin arbetsvecka framför mig. Fin å kort!

Hur har eran helg varit?

Kommentarer
Postat av: Anna B

Hade lika tur som du med fönstertorkningen, men i mitt fall var det svärmor som var ängeln! Annars har helgen varit lugn och trevlig! Det låter härligt med en soffkväll när karln inte är hemma... / Anna

2008-10-26 @ 21:53:33
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra

Dom såg verkligen fina ut gardinerna! Tack för en trevlig kväll i lördags, synd bara att det blev ett så snöpligt slut. Kan säga att det pruttades en hel del sedan under natten, så jag tror det var magen som spökade. No more tacos för Astrids del...

2008-10-26 @ 21:58:18
Postat av: Emma

Vilka härliga bilder (som vanligt)! Skönt med en lugn helg, även fast det är trist att vara ensam så kan det vara rätt skönt ibland också.



Det vore jättekul att komma till er på fredag! Jag ska kolla med D också så vi inte hade något inbokat.



Du har en utmaning att hämta på min blogg

2008-10-26 @ 22:38:13
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Theres

Hej!!! =) Nu är det verkligen hundra år sedan jag skrev nån kommentar här hos dig. Jag har haft en låång brejk från bloggande och annat sånt. Mycket läsning för min del nu alltså! Och ett stort GRATTIS måste jag ju säga också!! Så roligt men en till liten krabat hemma hos er! =) Hoppas att du får börja känna dig lite piggare snart. Här hemma är det FULLT UPP. Lilla Kajsa på ena armen medans ja jagar runt på Maja som gör ALLT som hon inte ska göra... Hon är i en välldigt jobbig trotsperiod just nu. Hennes favvoord just nu är nog , -nej! och -tyst mamma! torkar svetten i min pannna =) Hoppas att det blir lite lugnare snart.

Ha det bra!

2008-10-27 @ 15:37:19
Postat av: Åsa

Fin gardin !!!

Ha en härlig helg :-))

2008-10-31 @ 07:12:49
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0