Sömnbesvär & smarrig kyckling

Jag har aldrig haft problem med sömnen. Aldrig någonsin! Jag somnar oftast i samma ögonblick som huvudet landar på kudden, vaknar aldrig-aldrig-aldrig under natten och kan utan problem sova hur länge som hellst på mornarna. Av den anledningen så har jag inte heller någon insikt eller förståelse vad sömnproblem kan innebära eller orsaka. Efter natten till idag så fick jag mig en liten inblick i hur det känns för jeeeesus så kast jag har sovit! Av ingen särsklid anledning heller! Jag låg och vred mig i säkert 2 timmar innan jag somnade, vaknade vad som kändes en miljon ggr och klockan 5 så funderade jag allvarligt på att stiga upp för jag inte kunde somna om. Men jag somnade tillslut och när väckaren ringde 1 1/2 tim senare så kände jag mig en aningens mör efter nattens hattiga sömn. Har klarat dagen bättre än förväntan men det blir en tiiiidig kväll ikväll. Men tänk att ha sådana nätter alla nätter...hualigen...hemska tanke!!! 

Tänkte bjuda på ett egenkomponerat snabbt & lättlagad maträtt som jag slängde ihop i afton.

Fullkornsbulgur (funkar med ris oxå)
En hönsbuljongtärning
En grillad kyckling
En rödlök
Matlagningsgrädde
Stark chilisås
Salt å peppar

Koka bulgur tillsammans med en hönsbuljongtärning.
Hacka en rödlök smått.
Dela kycklingen i mindre bitar.
Häll den färdigkokta bulgurn (stavning?) i en ugnsform och rör ihop det med löken och kycklingen.

Blanda matlagningsgrädde, mkt stark chilisås och krydda med salt å peppar.  
Strö riven ost på och gratinera i ugnen tills den fått en fin kulör.

Mums fillibabba tyckte samtliga två i testpanelen...

Kommentarer
Postat av: Linda J

Hej hej!



Nu är det snart dags att boka upp en träff?? Jag gillar inte när vi inte har någon inplanerad...hade funderingar på att åka upp till nyårs men då åkte jag på att jobba. NÄR KAN NI????



Kram

2008-10-15 @ 12:45:03
Postat av: Sandra R

Lyckliga du som får sova så gott! Jag är en vridare och vändare som ofta ligger vaken på nätterna. Än värre med ett barn som gråter då och då. Gör aldrig Agnes det?



Mm, det där receptet ska jag göra, tack!



Ha en skön kväll, kramis.

2008-10-15 @ 16:58:10
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Emma

Det lät jättegott!



Då det gäller sömnen så har jag också sovit jättedåligt inatt. Vet att jag hört någon gång att fullmånen kan ställa till det, och det är ju fullmåne nu så vem vet? Hoppas du får sova bättre inatt!

2008-10-15 @ 19:16:19
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0