Systuga

Min lediga dag börjar närma sig sitt slut. Trist! Men jag har faktiskt, till skillnad från alla andra ledigdagar, blundat för alla måsten här hemma. Så klädhögarna (bergen) i badrummet är fortfarande kvar, disken är odiskad, leksaker ligger lite överallt och golvet är fortfarande i stooort behov av dammsugning. Jag är så nöjd, att jag med min lilla städnoja, inte betat av dessa grejer idag utan bara känt lugnet. Precis vad jag behövde en dag som denna. Kroppen behövde vila och varva ner och det har den fått! Jag somnade tom på soffan i em och höll på försova mig till föräldramötet som var kl 18. Inte bra! Det blev en snabbmiddag och sedan racerfart till Byske för att lämna A hos mamma. Men jag hann!

Ikväll så har jag knåpat lite vid symaskinen. Jag har lagat lite kläder och justerat några jeans som bara ligger oanvända i garderoben pga att de inte passar. Men det är lite pyssel då jag inte är någon direkt talang på att sy. Fast vad kan man vänta sig då man övar sin färdighet vid symaksinen en gång vart 10:e år ;)!

Dessa brallor fick sig en omgång under symaskinen. De fyndade jag på klädbytardagen vi hade i byn för ett par veckor sedan. Det är inte varje dag man får sig ett par diesel i kanonskick för 25:-!!! Tyvärr så var de något för vida i benen men det är fixat nu :)!

Imorgon så väntar jobb igen men det känns som piece of cake när jag vet att det väntar en till ledig dag i övermorgon. Egentligen så skulle jag jobbat även då men pga lite dålig kommunikation mellan de vuxna i huset så har det missats att Jimpa inte kommer hem något i veckan. Det har inneburit att jag har blivit tvungen att byta mitt kvällspass img till dagpass samt ta ledigt på torsdag då J vanligtvis är pappaledig. Så kan det gå!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Roligast med tradera: Att få postpaket i brevlådan! Som julafton varje dag :-)

2008-10-07 @ 22:44:32
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

25 kronor!! Det kan man kalla fynd.

2008-10-08 @ 08:37:44
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad duktig du är som lyckas hålla dig borta från städningen :-) Det är SVÅRT!



Haha ja vi bodde inte på Sheraton direkt, men hotellet kostade bara 225:-/person så då kan man inte begära så mycket :-) Det var ett vandrarhemsrum men frukost ingick så det var finfint!



Det blev lite shopping. Jag hittade mig en fin höst/vinterjacka och ett par skor bland annat! Bilder kanske kommer på bloggen sen ;-)

2008-10-08 @ 09:58:52
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Fint jobbat att undvika de måsten som bara väntade. Snygga brallor, smart att sy om dem så att de blir perfa.

Hoppas din dag är bra!

2008-10-08 @ 12:32:12
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0