Busy mom

Jag räknade ut i bilen på väg hem från jobbet idag att jag har bara träffat Agnes sammanlagt 3 timmar sen i torsdags. Det är ju helt galet lite! Jobb, festligheter och andra aktiviteter har bidragit till min minimala tid på hemmaplan de sista dygnen. Abstinensen efter lillgull har varit stooor! Därför blev jag sååå glad att hon fortfarande var vaken när jag kom hem vid 20-tiden ikväll så jag hann träffa och krama henne en liten kvart inna hon skulle lägga sig.

Efter jobbet idag så åkte jag direkt och mötte upp Sandra. Höstens första matlag var på schemat och det var jag och Sandra som hade äran att laga mat till de övriga brudarna. Jag tycker att vi lyckades väldigt bra och det var ingen som klagade över vårat resultat. Jag ska lägga ut receptet senare på Sandras grymma efterätt!

Just nu så känns det som att jag och Jimpa avlöser varandra här hemma. Sen i torsdags så har han varit hemma och skött hem och dotter på heltid medans jag jobbat och flängt runt. Mina korta stunder i hemmet har bara varit jobbiga då jag sett hur mycket jag har att göra men inte hunnit. Uscha! Men J har skött sin hemmapapparoll mycket bra och hemmet och dottern verkar ha blivit väl omhändertagna trots min frånvaro ;)!

Img så är det Jimmys tur att lämna hemmet för att inte komma hem förrän på fredag. 14 timmars arbetsdagar väntar honom och då sover han såklart över i Luleå. Dessa långa arbetsdagar hade inte jag någon vetskap om tidigare och det är i ett sådant läge som jag kan tycka att mitt jobb är helt suveränt. Jag har nämligen blivit tvungen att lägga om hela mitt schema för att få dagishämtning å lämning att gå ihop. Jag kan modelera rätt mycket med mina arbetstider trots kort varsel och det är guld värt!!! Sen har jag en helt underbar chef som anser att ingenting är omöjligt!

Imorgon så är jag ledig och planerna är inga mindre än att bara vara hemma och känna lugnet. Varva ner efter helgens fullspäckade schema. Det känns mer än välbehövligt! Jag frågade Agnes vad hon ville göra och hon hade bara ett önskemål...åka momme! Och det ska hon få för jag måste gå på föräldramöte på dagis img afton.


                  (gammal bild)

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Hej superkvinnan! :-)

Vilken bra chef du har, skönt att få det att gå ihop.

Hoppas ni får en mysig dag!

2008-10-07 @ 10:36:02
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Gamla hederliga Gran Canaria. Jag ska hålla ett vakande öga på dem om de kommer min väg ;-)

2008-10-07 @ 15:03:45
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nej jag åker med Emma :-) Hon fick ju inte följa med till Kambodja i våras.

2008-10-07 @ 15:55:47
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0