Little picasso

Sen jag blivit mamma så förvånas jag över hur barnsligt lite som behövs för att man ska bli mäkta stolt och imponerad. Från början handlar det om utvecklingsskedena, dvs från att de börjar följa med blicken, börjar vända sig till de första vingliga stegen. Sen är det talet, vilket jag personligen tycker har varit det roligaste. Att kunna kommunicera, än så länge på en inte allt för hög nivå, men hon kan förmedla i ord vad hon vill och göra sig förstådd på ett annat sätt än tidigare.

Varför jag tar upp detta nu är för att jag har blivit så impad över Agnes färdigheter i att rita. Hon är hur duktig som hellst. Jag köpte en målarbok för ett tag sedan. Denna älskar hon och kan sitta hur länge som hellst och rita. Men det jag är så förvånad över är hur "noga" hon fyller i de små figurerna, det hade jag aldrig trott att hon skulle göra.







Sen, för ett ganska bra tag sedan, så ritade hon en gubbe. Eller snarare ett ansikte med ögon och mun. Vet inte om det bara var en slump för det har aldrig hänt igen men den är iaf sparad och arkiverad. Men hon fick med båda ögonen och munnen, dessutom på rätt ställe. Ska fota teckningen ngn dag så ni får se.

Från mig så har hon inga konstnärliga gener att hämta för jag är nästintill katastrof på att rita. Däremot så är Jimpa grym så det kanske finns hopp på den fronten, haha! 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag är också katastrof på att rita, men Emma brås på sin far. De kan.

2008-09-16 @ 15:41:10
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad duktig hon är, verkligen! Så där duktig är inte Daniel en gång haha

2008-09-16 @ 16:23:28
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Jag är också imponerad av Agnes noggrannhet! Duktig tjej. När jag ser att hon gillar sånt kanske det är dags för oss att köpa någon målarbok åt Are med.

Trevlig kväll!

2008-09-16 @ 19:15:12
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Marie

Oh, shit vad duktig hon är. Alva är inte ens i närheten av detta, hon har inte tålamod att ens sitta ned och göra liknande saker själv. Hon vill att vi ska sitta med henne. Hoppas att allt är bra.

Kram marie

2008-09-16 @ 20:41:31
URL: http://mkfitness.blogg.se/
Postat av: Tessan

Oj, vilken duktig systerdotter jag har!! Jag tror minsann hon har ärvt lite av sin mosters konstnärliga gener också! =) Det är verkligen imponerande av en 2-åring att rita med sån precision. Och färgvalet är ganska intressant! =)

2008-09-16 @ 22:00:26
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Jessica

Ja jag håller med om att man är ganska mallig när ens lille parvel gör nåt litet framsteg. Nu är Leo i nån slags "slå-allt-i-bordet-jättehårt-så-det-smäller-stadium. Och givetvis tycker man att han är superduktig som lever om! Helt knäpp!

2008-09-18 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0