Home alone

Ja då är man gräsänka igen! Det känns som att Jimmys bortavistelser har varit många det sista halvåret. Övningar, fiskeresor, svensexor och gud vet allt har avlöst varandra på löpande band. Nu är det krokarna runt riksgränsen som gäller för honom tills på måndagskväll då han entrar hemmet i Båtvik igen. Det är den sämst tänkbara helgen att ha honom borta för img så hade jag styrt upp en tjejkväll med suring och bastuflotte med gammbrudarna som jag så länge sett fram emot...speciellt då nästan alla tjejer kunde komma!!! På lördag så skulle Jimmy dessutom ha varit pubansvarig på byagårdens surströmmingsskiva vilket inte går nu när han är borta. Nåja, allt går att lösa. Img kväll så kommer iaf Sarah och kanske Fia hit och håller mig sällskap på kvällen. Då ska det frossas i kräftor :)!!!

Det känns som att det är min tur att åka iväg snart. Åka iväg och inte bry mig om någon annan än mig själv för någon dag. Sååå lyxigt!!! Jag fick en liten försmak på den känslan på våran sista bröllopsvisit i Boden då vi bodde på hotell utan barn. Man behöver en liten andhämtning och ladda batterierna ibland. Speciellt för min del då det alltid är jag som är den som är hemma och sköter om våra små gull.

Angående min önskan om att åka iväg så tycker Jimmy att "det är ju bara att åka". Nej, det är inte bara att åka för det är liiite knepigt att vara borta från Manne när jag fortfarande helammar. Ett dygn utan bebis fungerar bra men jag tror att jag skulle bli tokig på att måsta pumpa i tid och otid om jag är iväg längre. Så min tripp får allt vackert vänta tills lilleman börjat äta annat käk. Allt har sin tid :)!  

Mitt fina sällskap i helgen...en skalle-Per & en rödtott :)!


Nu är det sängdax för min del. Mina sovmornar är ju slut nu iom att Jimmy har börjat om att jobba. Han är ju till skillnad från mig jättemorgonpigg och har tagit barnen nästan varje morgon under hela sin semester :)! Men jag ska inte klaga för ingen av kidsen har vaknat före kl 9 de sista dagarna. De vet väll att det inte är lönt att få försöka få upp mig tidigt, haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kanske kan unna oss lite shopping utan 3-åringar när ni kommer...bättre än inget =)

2009-08-21 @ 14:30:15
Postat av: Veronica

Delar gärna med mig av min energi, men jag tror ert hus har energi som det räcker. Jag brukar vilja ha lite av Jimmys energi. Men idag räckte min egen till :) Ha det så gott i höstmörkret....

2009-08-23 @ 22:24:38
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0