Tisdag...

...och livet som mammaledig rullar på. 

Vi har riktigt sköna dagar med promenader, bärplockning o många timmars utevistelse i solen varje dag. Måste ju passa på innan kylan o mörkret är alltför påtagligt och inomhustimmarna blir allt fler. Nästa vecka börjar Agnes om på dagis efter många veckors sommarlov. Hon längtar massor och pratar varenda dag om att få börja om så jag tror att det blir kanon. Skönt för mig oxå att få lite tid med bara Manne men jag ska inte sticka under stolen med att jag kommer att sakna henne de dagar hon är borta. Hon är i en så himla rolig ålder nu och hennes kommentarer ger MÅNGA dagliga skratt. Några sagda ord de senaste dagarna...

"Oh mamma vad det är vackert här"...utflykt på berget
"Det här var ingen lek, nu måste vi vila"...arbete ute på gården
"Han ser ut som en nyckelpiga"...om Manne när han precis vaknat
"Nu måste vi tänka"...när jag stannar upp mitt i krattningen ute
"Herreguuuud vad mygg det är, här går det inte vara"...hallonplockning igår kväll

...ja listan skulle kunna göras hur lång som hellst!  


...Manne i sin träningsoutfit under kvällens promme.


...efter gårkvällens bärplockning så var det någon som fick sig ett smakprov.






...precis efter jag tagit den här bilden så sa hon, "nä mamma, nu tror jag att vi går hem och gör ingenting, jag är trött o måste vila"!

Kommentarer
Postat av: Veronica Dahlberg

Hon 'är ju för underbar din lilltös. Men hon håller på bli stor, tänkte på det igår då jag hörde hon och Jennifer surra på. Fina bilder som alltid...

2009-08-19 @ 07:59:41
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: B-Fix

Hmm Tycker att Manne behöver Worka-out lite mer.. hans tränings-outfit sitter inte lika tajt som på den muskulöse valle !

2009-08-19 @ 20:35:09
Postat av: Emma

Hihi vilka söta kommentarer. Man märker att dom verkligen hör ALLT man kläcker ur sig. Knut brukar säga "Guu te hemsst" = Gud så hemskt. Gissar att det kommer från mig :-)'



Vad duktig du är som har börjat kratta redan.



Den lilla pojkens mamma är en klasskompis från gymnasiet.Det är såå himla tragiskt, tur att hon är en otroligt stark och positiv människa. Jag tror att de kommer att klara sig bra genom sorgen. Jag hoppas det i alla fall.

2009-08-20 @ 10:45:03
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0