10 saker om mig

Jag har vid några tidigare tillfällen antagit utmaningar som innebär att jag ska skriva saker om mig själv. Nu har jag fått en award av Caroline som handlar om att skriva 10 sanningar om sig själv. Sedan ska jag skicka vidare den till 3 andra bloggvänner!


Första punkten tror jag inte förvånar någon :)! Jag är en riktig nattuggla! Saknar helt förmågan att lägga mig tidigt! Gångerna jag lägger mig före kl 23 är otroligt lätträknade för det händer knappt. Om jag inte är sjuk förstås (fast knappt då heller)!


Jag var fast besluten som liten att jag skulle gilla hästar. Trots ett flertal timmar i stallet, flera terminer på ridskola och många tårar så lyckades jag inte övervinna min otroliga hästskräck. Idag så fattar jag inte att jag ens försökte!!!

Jag har en otroooolig beslutsångest. JÄMT! Ska jag handla kläder så kan jag stå hur länge som hellst innan jag valt vilken färg jag ska ha eller vilken storlek jag ska välja. I slutändan så slutar det ALLTID med att jag ångrar mig när jag kommer hem och byter. Det slår nästan aldrig fel!

Jag har jättesvårt för att badhus. Eller inte badhuset i sig utan själva badbiten. Jag tycker att det är supervidrigt när mina fingrar varit i vattnet för länge (ja jag vet hur sjukt det låter). Russinfingrar ger mig verkligen rysningar ända in i ryggmärgen. Därav så duschar jag aldrig länge och badar jag hemma så är det givetvis med händerna ovanför vattenytan :)!

Är totalt ointresserad av allt som har med teknik att göra!

Jag har en dröm som jag lovat mig själv att ta tag i när barnen blir äldre och det finns mer tid. Silversmide! Jimmy lär dock bli mindre nöjd då jag kommer att ta en del av hans kära garage till detta! Men av vårat 160 kvm stora garage så tycker jag att jag kan få ngn kvadratmeter till min kommande hobby ;)!

Jag har jättesvårt att avvisa telefonförsäljare som ringer och erbjuder prenumerationer, strumpor, böcker och gud vet allt de ringer om. Det är mest pga att jag tycker så synd om försäljarna. Så jag har därmed varit medlem i allt möjligt eftersom de ofta lyckas få mig att tacka ja! Numera så har jag blivit "bättre" på hantera dessa samtal. Eller bättre och bättre...jag lägger helt sonika på luren :O!

Mitt lokalsinne är värre än katastrofalt! Många tror att jag skojar när jag inte hittar någonstans! Tror ni jag hade problem när jag bodde i Stockholm??? Eller jag har problem med den biten överallt!

Jag har däremot ett grymt sifferminne!

Jag har världens kortaste tålamod. Speciellt när det kommer till att montera möbler eller skruva upp grejer. Går det inte vägen på en gång så ger jag upp direkt! Jimmy som nog har världens största tålamod bara suckar över min oförmåga till dessa saker.


Moi på fest för länge sen. Långt innan blöjbyten och (hyfsat) skötsamma lördagskvällar :)!

Nu skickar jag vidare denna award till: Pia, Åsa och Linn. Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Linda S

Haha men guud vad jag kände igen mig i vissa punkter! Nattuggleriet, beslutsångesten, lokalsinnet, tålamodsbrist, teknik..

2009-12-01 @ 17:40:06
Postat av: Annelie

Haha, jag lägger också på luren till försäljare för att jag känner mig elak om jag säger nej! Jag lägger alltid på när jag är mitt i en mening så de ska tro att det bröts (om det är mobilen). :-D

2009-12-01 @ 20:04:44
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna G

:) det var en trevlig läsning!

Kram Anna

2009-12-01 @ 20:15:40
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Pia

Oj, det var en tuff utmaning!

Dessutom känner jag att flera av dessa punkter lika gärna hade kunnat vara jag :)



Ska bli spännande att se ditt silversmide senare. Nog måste du få plats nånstans? Kan ni inte göra om "lillstugan" till Johannas verkstad i stället?



Ska ta mig hem från jobbet och sen försöka hinna med att lägga upp några vinterbilder och klura på denna award...



Ha de!

2009-12-01 @ 21:11:02
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack, har nu gjort den! :)

2009-12-01 @ 22:18:00
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Jottan

Åhhhh, jag känner verkligen igen mig vad gäller lokalsinne. Jag börjar tro att jag har något fel på mig.

Det är stört omöjligt för mig att hitta någonstans.

Jag vet precis hur det ser ut där, men har inte en aning om hur jag ska ta mig dit och nu pratar vi om allt från att köra till bureå som att ta sig till Monaco inne i stan.



Pinsamt.



Jag kan i princip bara rutten till jobbet i stan och till mamma och pappa ;-)

2009-12-02 @ 07:04:23
Postat av: Annelie

Eh vad är skillnaden? Det är mjukt tunnbröd iallafall :-)

2009-12-02 @ 11:43:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0