Året som gått

Jag har försökt knåpa ihop lite minnen & händelser från det gångna året. Här kommer glimtar från vårat 2009...



...året fick ingen lysande start med sjukdomar som bara avlösta varandra. Det kändes tamejfan inte som att vi var annat än sjuka i januari och större delen av februari! Jag har aldrig varit så risig och sjuk så länge som jag var då.

Jag var ju dessutom i detta tillstånd:

...hemska graviditet! Jo det var faktiskt så det kändes! Ett halvårs (första 3 månaderna var faktiskt helt ok) pina med sammandragningar from hell och en otymplighet utav denna värld! Det var ju för tur att resultatet var alldeles underbart♥!!!

Ingen bra start på 2009 med andra ord men det blev faktiskt bättre en bit in på året!

I februari så åkte vi till Stockholm och fick bl a lukta på den här skönheten. Tim, barnens kusin, som då var 3 dagar gammal...



Vi hann även med ett par dagar på Gräddhyllan under vårat besök i Stockholm! Där var Agnes med om sitt första försök på skrillor. Ett väldigt misslyckat sådant kanske bör tilläggas :)! För som hon sa "skridskorna fungerar inte!!!". Nu i vinter när hon prövat så har hon däremot insett att de inte åker av sig själva, haha!



Stora tjejen slutar med blöjor...


När mars kom och våra sjukdagar äntligen minskat så blev det massor med underbara besök på havet i vårsolen.



Sen har vi det t v e k l ö st starkaste minnet från 2009. Jag tror ni misstänker vad jag syftar på! För min graviditet tog faktiskt slut. Även om jag inte trodde det själv :)!




...efter en väntan som kändes mycket längre än en evighet så kom han äntligen. Den 22 april kl 03:45 som ett skott efter en 2,5 timmars lång förlossning (eller en 2,5 timmars lång värk rättare sagt).

VÅRAN ÄLSKADE OCH MYCKET EFTERLÄNGTADE MANNEPROPP!



Besök från Stockholm som ville spana in våran 8 dagar gamla prins...


Mer besök från Stockholm blev det i maj. Moster Tessy besiktar systersonen.


Vi firade en 3-åring i slutet av juni...



Tre dagar efter 3-årskalaset så var det dags för Mannes dop. I 27-gradig värme, phuuuu!





SEN VÄNTADE EN LÅNG & HÄRLIG SOMMAR MED MÅNGA STRANDBESÖK, FLERA DOPP I HAVET, LITE FÖR MYCKET GÅRDSFIX & ALLDELES FÖR FÅ BÅTTURER!



Bröllop nr 1 i Luleå. Första gången vi hade barnvakt till Manne (som då var 2 månader) över natten.


Trevligt besök från Stockholm...


Ovanligt många besök på byns pärla, bastuflotten!


Våran gård, hm slagfält, som den såg ut (noterade SÅG UT) under stora delar av sommaren!


Tog mig mod och klippte av mig håret! Inte en dag försent :)!


Man kan ju lugnt påstå att det föddes ett nytt intresse hos unga fröken Dahlberg denna sommar!!!


Bröllop nr 2 i Boden.


Besök av fina vänner från Boden...


Vi åkte till Stockholm för att bl a träffa den här lilla prinsessan som då var 1 månad gammal.


Hösten bjöd på det finaste väder man kan tänka sig. Vi bodde i stort sett ute hela september och oktober! Däremot så blev det ingen vidare bärlycka i år då skogens blåbär lyste med sin frånvaro!



Lilla timmerstugan flyttade in på våran gård och blev ett kärt och uppskattat tillhåll.


Sen kom november som borde ha kunnat strykats ur almanackan detta år. Det regnade i stort sett hela månaden och soltimmarna var obefintliga!!!

December och besök av två SÖTA systrar från 08 med familj!



Jag får förstås inte glömma alla andra fester som varit under årets gång som jag inte nämnt ovan. Det blev inte mindre än tre 30 årskalas, en bröllopsfest, några surströmmingsskivor, kräftkalas och många, många fler roliga tillställningar. Och inte att förglömma den vansinnigt myggiga, kalla men mycket trevliga midsommaraftonen. Fotokursen är också ett positivt minne som jag har med mig från 2009. Tack o lov så var 2009 förskonat från dödsfall i närmaste kretsen. Jag hoppas innerligt att jag får skriva så nästa år igen!!!

Det var delar från mitt år. Ett riktigt bra år med facit i hand (nu har jag förträngt början på året)!

Det blir spännande att se vad 2010 tänker bjuda på. Det jag vet redan nu är att jobbet kallar igen och Jimmy tar över hemmabiten, dagisinskolning för Manne till hösten och några Stockholmsresor (både ensam och med familjen) och förhoppningsvis en resa till Göteborg i vår...sen får vi se.

Hur har ditt 2009 varit?

 


Kommentarer
Postat av: Linn

Kul sammanfattning!



Gott nytt år!!

2009-12-31 @ 14:16:10
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Nattie

Vad fint du gjort med alla bilder!! Jag önskar er ett riktigt gott slut på detta år och ett Gott Nytt År!!

Kramar!

2009-12-31 @ 14:29:01
Postat av: Pia

Vilken fin sammanfattning av året du gjort!



Min var lite mer hattig... men det får ni ta för jag måste hoppa in i duschen nu! :D



Jag hoppas och tror på 2010! :)



Ha en underbar kväll så ses vi igen nästa år!

kramar

2009-12-31 @ 16:05:42
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken harlig sammanfattning! Sjalv sa har jag borjat et nya aret med en rejal slang utav magsjuka... Och det i nastan 30 grades varme... Sliten ar ordet...

Men snart ses vi i kylan. Kramar!

2010-01-02 @ 07:15:28
Postat av: Annelie

Många fina bilder. Ser fram emot att se mer av det under 2010!

2010-01-02 @ 19:35:08
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0