Ett besök på sjukan

Som många av er redan vet så var jag in på akuten med Agnes igår kväll. En liten arm ur led var orsaken.

Hon hade varit ute med Jimmy på aftonen och när hon kom in så ville hon ha hjälp att ta av kläderna. Handskarna satt jättehårt innanför overallen så jag fick knappt av dem. Vi räknade tillsammans till tre och så drog jag. AAAAAJ mamma vad ont jag fick snyftade hon. Sen, efter jag fått av henne alla kläder så upptäckte jag att hon inte använde högerarmen utan höll upp den med hjälp av vänster hand. Den var helt slapp, som en kokt spaggetti ung och hon hade skiiitont när man rörde i den. Eftersom jag har sett sånna här skador i jobbet så förstod jag direkt vad det rörde sig om...en luxation.

Så det var bara att packa in en jättetrött Agnes som redan var uppe på övertid och köra iväg på akuten. Gissa hur rutten jag kände mig när det var JAG som orsakat skadan!!! Jag fattar i efterhand inte hur fasen det gick till för jag drog verkligen inte så hårt! Antagligen bara ren otur.

Agnes var så sjukt duktig på akuten när doktorn fixade till armen på henne. Hon hade så himla ont men inte så mycket som ett pip kom ur henne. Sen var hon fit 4 fight igen och jättenöjd över det nya dansarmbandet hon fick av sköterskan som plåster på såret.
Våran duktiga tjej!!!

Idag så har jag försökt röjja i vårat gästrum. Men alltså vad man kan samla på sig grejjer. När vi inte har gäster som bor där så förvandlas detta rum till ett riktigt allt i allorum där ALLT stoppas och samlas på hög. Det är tur att vi får gäster utimellan så jag måste rensa i all oreda :)!

Det är våra kära Stockholmsvänner som kommer img och stannar tills på söndag. Som vi väntat och längtat! Det var så härligt när jag pratade med Linda idag och äntligen kunde säga...vi syns img!

 
   Halva Stockholmsfamiljen, jag och Jimpa i våran badtunna i augusti förra året!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Huvva vilken otur! Tur hon har en mamma som sett liknanade. Jag skulle nog inte fattat.



Kram till er

2009-12-02 @ 20:10:34
Postat av: Linn

Hejja Agnes! Vilken duktig tjej ni har!

2009-12-02 @ 20:44:45
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Emma

Nämen stackars liten. Tur att hon är så duktig! Skönt att det var lätt att fixa till också



Så kul med Stockholms-besök. Vi kanske kikar förbi på lördag. Kram

2009-12-03 @ 08:53:41
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Stackars Agnes, vad duktig hon var!

Vi har två sk "gästrum"... Jag kallar det ena för "ångestrummet" istället, usch och fy vad mycket skräp där är! Det andra ligger inte långt efter;(

2009-12-03 @ 18:04:15
URL: http://asasminnen.blogg.se/
Postat av: Sandra R

SuperAgnes! Sicken otur men vilken tur att du har en så pass modig dotter. :)

Hoppas ni får en toppenweekend med kompisarna. Kram

2009-12-03 @ 19:40:45
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Herr E

Shit! Vilken tuff liten tjej!

2009-12-03 @ 20:27:23
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: sara

ajajaj...tur att det finns läkare när man verkligen behöver dom och ännu mer tur är det väl att barn glömmer fort=)

Ha en jätte trevlig helg!

2009-12-03 @ 20:38:34
URL: http://livetpabankgatan.blogspot.com
Postat av: Jottan

Huvva! Tur allt gick så bra som det gjorde!

2009-12-05 @ 22:14:48
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Nattie

Hoppas ni haft en trevlig helg med stockholmarna, och urs vad trist att höra om agnes!! Kram!

2009-12-06 @ 14:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0