Ofrivillig ledighet :(

I måndags när jag var i Sthlm så ringde min chef och berättade att hon precis fått reda på att jag inte får jobba längre än tom 20 februari. Det var ett besked som jag inte riktigt var beredd på då mina planer var att jobba minst en månad till. Men iom att jag jobbar inom psykiatrin (risk för hot & våld) så finns det en lag upprättad att man inte får jobba längre än till 60 dagar innan beräknad förlossning. Jag, lixom min chef, trodde att det gällde framförallt på akutavdelningarna och inte på min lilla, lugna avdelning men så var inte fallet. Så jag gick upp till ledningen på kliniken idag och bönade och bad att få jobba lite längre men icket!

Gissa om det kändes snopet då jag insåg att dagens arbetspass skulle visa sig vara det sista jag gör på vääääldigt länge!

Jimmy tycker att jag är knäpp som inte uppskattar min nya ledighet. Själv så tycker jag att det känns fånigt att gå hemma då jag fortfarande har orken att jobba. Det känns lite som när man skolkade från skolan i gymnasiet.

Det är inte så att jag kommer att gå rastlös på dagarna...projekt, planer, ideer, makeovers i huset, rensningar i skåp o garderober, frösättning, tvättstugeritning, traderaförsäljningar och massa-massa-massa annat står redan uppskrivet på listan för saker att göra...men jag ville verkligen jobba liiiiite till!


Kommentarer
Postat av: kreativ-linda

jag säger som mannen din :D Hihi. Du ska se att efter en kort tid kommer du känna dig varm i kläderna med att gå hemma, och ta tag i dina projekt ochnjuta av det hela! Skolk-känslan lägger sig nog snart, tror du inte? Lät som roliga projekt iaf! :)

2009-02-19 @ 00:22:31
Postat av: Anna B

Jo nog kan det säkert kännas som ett skolk, men passa då på att njuta emellanåt oxå! Det är ok att bara njuta... ;)

Ha en toppen skolkardag! kram Anna

2009-02-19 @ 06:35:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Så kort varsel! Synd när du vill jobba lite till men samtidigt bra OM något skulle hända. Passa på att ta igen dig och hitta på en massa saker med lilla damen. Du har ju alltid en kasse full med projekt. :-)

Ha en fin dag och början på ledighet inför bebisankomst. Kram

2009-02-19 @ 06:54:44
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jimmy har rätt - du är ju knäpp!! Jag hade gladeligen tackat och tagit emot lite extra ledighet. =) Det var roligt att ni hann med ett besök hos oss. Jerry gick runt och tuggade modellera i olika färger dagen efter. =)

2009-02-19 @ 12:07:22
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Annelie

Jag jobbade också på in i det sista när jag väntade Emma. Men då var jag å andra sidan 19 år och full av energi. Hade jag varit gravid nu hade jag nog njutit av all ledighet som går att få!

2009-02-19 @ 12:24:27
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Veronica Dahlberg

NJUT!

Snart är det två som pockar på uppmärksamhet, så passa på....

Å nu blir det varmare och trevligare ute. Tror nog du och Agnes fyller upp dagarna :)

Kram på er

2009-02-19 @ 20:34:14
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: Lillemor

Men Johanna!

De kommer ju bli skönt med ledigheten:-)

Kram

2009-02-19 @ 21:36:46
Postat av: tina grabo

men du..passa på & vila, snart blir det ju full rulle hemma! öppna dina armar & välkomna pausen i livet, ifall du känner dig jätterastlös kan du ju alltid komma hem till mig & ta hand om markservice här =)

2009-02-20 @ 12:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0