Minnen & tillbakaglimtar

Sitter och försöker tänka tillbaks på vad som hänt och vad vi gjort under 2008. Inser att det är en hel del. Här kommer några glimtar från vårat till största del fina 2008...

Året började dock inte särkilt bra då våran kära vän Anna somnade in i februari. Något som jag fortfarande knappt har fattat.

Det såddes några frön,
ett frö för varje vän
Upp kom elva blommor,
men särskilt minns vi en
En ängel kom
från ingenstans
Plockade en blomma
och satte i sin krans
De tio blommorna
som kvar fick stå
Kommer nog aldrig
riktigt att förstå


Låten som sjöngs på begravningen.

Självklart så har jag min SJUKT ROLIGA 30-års fest som ett av det starkaste (& bästa) minnet från det gångna året! Är fortfarande tagen av dagen då vi blev firade...


Bulgarien i maj med hela Dahlbergsklanen. Kul resa till ett mindre lyckat resmål...
 
                 Billy å jag

Alla härliga utflykter sommaren 2008. Det blev ändå några, trots det dåliga vädret & husmålning som upptog större delen av sommaren.






30-års partaj & midsommar i huvudstaden... 
...de glada 30-taggarna!

...mysigt midsommarfirande på gräddhyllan


...första tatueringen sätts på plats.

...skansen

En härlig vecka i slutet av sommaren med kära Stockholmarna på besök...



Bebis nr 2 blir till...



60-årsfirande ute i havet....



Lindas 30-års fest där jag hade huuuur kul som hellst...


När hösten kom så väntade tyvärr en grå & tung period. Nygravid, illamående & heltidsarbetande bidrog till många trötta stunder. Men lagom till att snön började falla så vände det och krafterna började komma tillbaka så smått.

Bye bye 2008...nu är väntar jag med spänning på vad 2009 ska bjuda på :-)!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Du är så otroligt duktig på att fotografera. Sitter här och tåren rinner ner för kinden. Den sången är så otroligt vacker. Förstår att den väcker minnen. Minnen som är både vackra och smärtsamma.

Önskar dig och de dina ett underbart år. Kram Anna

2009-01-03 @ 11:16:53
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda J

vad nice att se alla bilder...2008 var ett bra år...nu ser vi fram emot 2009 o allt det ska bjuda på =)

Mindre jobbande under nästa jul iaf...sitter nu jobbet o är less...hatar att jobba lördagkvällar. Nu missar jag ju godmiddag o cluedo hemma hos er...hahaha

ÖNSKETÄNKANDE!!

Hoppas att vi ses snart! kram

2009-01-03 @ 17:54:40
Postat av: Nattie

Superfina pics! Men duu, hur får du dina bilder i olika storlekar?? Mina blir antingen små eller stora. Vad gör jag för fel??



KRAM KRAM

2009-01-03 @ 21:43:17
Postat av: Sarah

Vilken underbar låt! Jag kände inte Anna men det knöt sig i hjärtat när jag lyssnade...

2009-01-04 @ 14:11:29
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Sandra R

Vilken fin sång, jag har aldrig hört den förut. Som vanligt härliga bilder, kul att se 2008 i bilder. 2009 här kommer vi!

Kram

2009-01-04 @ 17:30:54
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilken fin musik, jag har lyssnat på låten gång på gång.

Många bra saker har du fått ta del av, härligt att du så ofta har med kameran så vi andra får ta del av guldkornen.

2009-01-05 @ 22:04:49
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0