Nu är glada julen slut-slut-slut

Trots att jag älskar julen och alla fina stjärnor som lyser så fint i fönsterna, de röda julgardinerna i köket och de få tomtar jag äger som finns utplacerade lite här o där i huset så uppskattar jag ännu mer när alla storhelger och röda dagar är över och grejjerna återfinner sin plats i julkartongen. Det röda byts ut mot ljust och fräscht och allt som påminner om julen är borta med vinden. Eller iaf uppburet på vinden ;-)! Nu väntar förhoppningsvis en finfin vårvinter med många skoterturer och flera timmars korvgrillning i solen och ännu längre fram en lång och härlig men ffa helledig sommar. Men innan sommaren så ska vi beta av en nybokad Stockholmsresa, några födelsedagar, minst en IKEA-tripp och sist men inte minst...pressa fram o välkomna en alldeles ny familjelmedlem! Massor att se fram emot med andra ord (ja, kanske inte själva pressandet då) :-)!
 
Denna helg har varit L-U-G-N! En riktig rehabhelg som behövdes för samtliga i familjen då den ena hostar och kraxar värre än den andra. Img väntar allvaret för de två i familjen som haft ett nästan 4 veckors(!) långt jullov så då gäller det att batterierna är fulladdade! Fast för mannen i huset så verkar batterierna vara helt off...igen! Jimmy låg ju heldäckad veckan innan jul och nu verkar han vara tillbaks i samma skick som då...stackarn!  


Vi har varit och besökt min farfars häst i helgen. Mycket uppskattat hos lilla A som äääälskar "poppohästar"!


Lilla hjälpredan assisterar förberedelserna inför middagen.


Helgens traderafynd! Hejja 70-tal :-)!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj så flitig du varit i helgen! Sen att hästar är favorit förstår jag förstås!

Ha en härlig skön söndagkväll! kram anna

2009-01-11 @ 21:28:19
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: nattie

När kommer ni till stockholm?! Kram

2009-01-11 @ 21:39:41
Postat av: Tessan

Älskar hästar? Är du säker på att Agnes är ditt barn?? =) Visst är det skönt att få bort julsakerna! Även fast det är roligt när man plockar fram dom. Jag städade bort våra 2 julsaker i fredags. =) Nu får ni se till att bli helt friska hela högen innan Sthlmsresan. Kram!

2009-01-11 @ 21:58:15
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Frallan

Vadå!? Får man ta bort dom redan? Måste man inte vänta till "tjugondeaknut" (Vad BETYDER det!!)



Jag blir vansinnigt osäker nu och känner mig vansinnigt utanför, tänk om grannarna i flera timmar har suttit och tittat upp mot våra fönster och skrattat och ojat sig över hur seeena vi är med att ta ner våra julprydnader!! GAAAAAAAAAAHHHHHHH!

2009-01-12 @ 03:43:53
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Nattie

Nääääj!! Sjuttsingen, vi kommer som du befarade att befinnas på varmare bräddgrader.. Suck! Men vi kanske får chansen att ses snart igen? Tyyypiskt!

2009-01-12 @ 08:55:10
Postat av: Nattie igen

jo just det, jag har inte beställt än, vet ej hur lång leveranstiden är så jag väntar tills efter semestern =)

2009-01-12 @ 09:03:27
Postat av: Sandra R

Du menar nog inte Stockholmsresa, utan snarare sydöstraskåneresa. :-D Roliga jag!

Jag håller med dig om julen, det är så skönt att städa undan och känna att allt är fräsch och nytt.

Ni har en massa roligt framför er, vilket kanonår det kommer att bli! Se nu till att ni blir friska och håller er så.

Fina bilder - såklart.

Ha det fint, kram

2009-01-12 @ 09:31:32
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej.

Varför går det inte att se bilderna du lagt ut:(.

kram

2009-01-12 @ 21:50:00
URL: http://mkfitness.blogg.se/
Postat av: Nattie

Hur är läget, forfarande hänging efter förkylningen? Jag hoppas att du mår bättre!

KRAM

2009-01-15 @ 16:19:47
URL: http://nathalier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0