Ut med det sjuka & in med det friska!

Idag så sov vi till 10.30. Grymma tider så skönt! Den lilla flickan är fortfarande medtagen och helt ointresserad av allt som har med fast föda att göra. Orken räcker inte så länge och soffan är fortfarande välbesökt. Muminfilmerna snurrar i princip oavbrutet i dvdn och jag tror att snart jag kan varenda j*vla replik i dessa filmer *urk*. Försöker muta med andra filmer men icket! Mumin it is!


...en trött blekfis i soffan!

Den stora flickan (får man benämna sig som flicka när man passerat 30?) är pigg som aldrig förr. Energin bara sprutar ur öronen. Ja, nu ska jag väll inte överdriva men det var länge sedan jag kände mig så pigg som jag gör idag. Halleluja!

Jag drömde mardrömmar inatt. Scenen om det vi var med om spelades om och om igen i mitt huvud...en liten livlös kropp, blåa läppar och vidöppna ögon som fastnat med blicken. Några utav nattens scener så lyckades vi inte få tillbaks henne till medvetande. Hemska, hemska tanke! Tankarna på döden blir så nära när man måste mötas av sitt eget barns medvetslöshet. Det är självklart att en sådan incident inte bara går en obemärkt förbi. Det hade jag inte trott heller. Nu gäller det att fokusera framåt och leva med tanken att det INTE händer igen!!!

Dagen har spenderats med ajaxflaskan i högsta hugg. Infektionsavdelningen på övervåningen har bokstavligen sanerats från bacillusker. Tvättmaskinen går varm och täcken hänger ute på vädring. Varenda milimeter av golvet har fått sig en såpakick och det känns som vi har fått oss ett nytt sovrum! Nere brinner doftljusen för fullt...clean cottonljusen hjälper till att förhöja doften av nystädat. Nappflaskor o tuttar har kokats på spisen och toaletterna är skinande rena. Nu j*klar måste jag fått bort allt sjukt!


...unnade mig lite favvoblomster som pryder köket så fint!

Mitt i allt städande så hann vi dessutom slänga ihop en brownie och en morotskaka. Lillgull är en ihärdig hjälreda vid bakning o knäcker äggen som hon inte gjort annat. Sen tog krafterna slut i den lilla späda kroppen o powernapen på sedvanliga läget i soffan var välbehövlig.

I helgen väntar inget roligare än jobb för min del. Men jag ska inte sticka under stolen med att det känns litelitelite skönt att komma ut från sjukstugan. Dessa sjukdagar tär på psyket.

Kommentarer
Postat av: kreativ-linda

Förstår att du har mardrömmar!!



Underbara vita tulpaner... vill också ha! :D



Fasen, din energi skulle man ha, här förfaller hemmet!!

2009-01-30 @ 16:43:50
Postat av: Anna B

Du är verkligen välkommen hem till oss med din desinfektionsflaska... ;) kram anna

2009-01-30 @ 17:11:53
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Veronica Dahlberg

Så skönt att ni är på bättringsvägen. Jimmy såg otroligt pigg ut när han hämtade Per... :)

2009-01-30 @ 22:02:42
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: Sandra R

Så skönt att det är ljusning i sikte. Härligt med ljusa tulpaner mitt i vintern, extralyx.

Mardrömmar är ett vanligt inslag i mina drömmar, uschianemej som Långben säger.

Trevlig helg!

2009-01-30 @ 22:04:43
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag avundas er inte den upplevelsen. Fy så hemskt. Njut av allt - även Mumin - och ha en trevlig helg!

2009-01-30 @ 22:58:26
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Tessan

Ojdå! Var det Muminfilmerna som jag skickade?? Sorry! =) Antar att Agnes kommer att få en härlig finlands-svensk brytning nu när hon pratar! =)) Vilken tur att jag inte köpte Muminfilmer den här gången. Hade tänkt göra det, men kom inte ihåg vilka Muminfilmer jag köpte förra gången. Jobba lugnt!

2009-01-30 @ 23:06:14
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Theres

Men så himmla hemskt det som hände med Agnes!! Läser det först nu och jag riktigt ryser i kroppen! Det är ju det värsta man kan vara med om att det händer ens barn något. Huvva, håller verkligen tummarna att det var en engångshändelse!

Här hemma har det också varit rena rama sjukstugan. Magsjuka (troligtvis den som lundbäckarna också åkte på...) och nu har vi nästan klarat av en förkylnings omgång med en mycket febrig och snorig Kajsa. Nu får det vara nog!! Man blir så himmla less och det känns tame fn som att man inte sett utsidan av huset på flera veckor. Jag undrar lite om den det har varit extra mycket sjukdommar i omlopp nu vid årsskiftet, alla är ju sjuka...

Men hoppet finns. Efter en sån här underbar dag som det har varit idag så börjar jag verkligen längta efter alla underbara vårdagar! (och så småningom sommaren...) Mmmm! =)

Sköt om er där hemma!

2009-02-01 @ 14:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0