3 månaders gammal goding

Jajjemensan, idag så blev våran lillgubbe 3 månader! Halleluja!



Dagarna rullar på och jag tycker att vi fått in lite rutiner nu. Men jag måste säga att det var så mycket enklare att få in vettiga rutiner snabbt när Agnes var liten jämfört med den här lillfarbrorn. Ena dagen så kan han sova i stort sett hela dagen för att vara vaken nästan hela dagen efter. Han är fruktansvärt ojämn när det gäller sömnen. Agnes var som en klocka med sina sovtider som liten. Hon somnade oftast vid ung samma tid på dagarna och sov ung lika länge varje dag. Men, jag får inte glömma bort att det är ju faktiskt inte samma barn heller :)!

En sak som både jag och Jimmy har haft och fortfarande har lite problem med är att avläsa hans signaler utimellan. Han ter sig nämligen precis likadant när han är trött som när han är hungrig och gud nåde om man gissar fel. Då kan det ta hus i helvetet och han blir arg som ett bi! Men gångerna som vi tar fel blir allt färre...men det händer :)! Det något som vi ALDRIG hade problem med Agnes. Då visste man direkt vad det gällde. Som sagt...inte samma barn!

Han är oftast jätteglad när han är vaken och favoriten just nu är babygymmet där ett flertal timmar spenderats! Rullar klockrent från mage till rygg men har liiiite problem att få till det tvärtom. Han sover fortfarande *pepparpeppar* hela nätter vilket är så otroligt skönt! Bilbarnstolen hatar han och skriker i stort sett varje gång det är dax att åka bil. Men han blir tack o lov tyst så fort man börjar köra....tills man stannar in. Annars hade man väll fått isolera sig helt i Båtvik, haha! Magknipseländet verkar *pepparpeppar där oxå* vara passé vilket jag inte klagar över :)!




Det är jättekul att han börjat vara så med nu. Han blir jätteglad när Agnes sjunger eller leker med honom och han vill gärna komma upp och sitta med oss lika väl som han kan ligga nöjd länge på golvet.

Innan vi fick honom så hade jag satt som mål att helamma honom i 3 månader. Med tanke på hur dåligt det gick med Agnes så trodde jag aldrig att jag skulle uppnå det målet men det gjorde jag vilket känns så jäkla bra :)! Jag tror dessutom, som det känns idag iaf, att jag kommer att amma honom länge, länge till. Ja, vägrar han ju ersättning så i nuläget så har jag inte mycket till val :)!


Syskonen D!

Jag visade Jimmy en bild på Agnes när hon var 3 månader (inte den ovan) och han trodde att det var Manne :)! Helt olika är dom ju faktiskt inte (lika lite hår har dom iaf, haha)!


En 3-månaderspresent! Visst var den tuff?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis på 3mån dagen. De är grymmt lika över ögonen de två. Och bodyn var väldigt söt! Vad är det för märke?

2009-07-22 @ 23:08:26
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Och grattis Manne, tre månader. Ja tiden går verkligen fort. My fyllde 6 månader i går! Jag blir så avis när jag hör vilka maratonpass Manne sover, hur lyckas du? My sover exats 26 minuter, går att ställa klockan efter hon! Om man nu inte sover med henne och kan vyssja henne tills sömns igen efter de 26 minutrarna!



Ha det så gott så ses vi kanske om inte annat på marknaden i helgen, i fall ni ska dit!



/ Maria

2009-07-22 @ 23:18:49
URL: http://miasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna B

Ops går tiden så fort. Jag tyckte att det var i går jag fick mms:et på honom. Åh det är bara att hålla fast honom. Han börjar väl gå snart om det fortsätter i samma takt!

Ha en underbar dag! Kram Anna

2009-07-23 @ 09:19:58
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Grattis Manne!



Dom är väldigt lika varandra, så gulligt!

2009-07-23 @ 10:19:43
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Emma

Dom är verkligen lika som bär!! Supersöta båda 2 :-)

2009-07-23 @ 12:39:11
URL: http://emmize.blogg.se/
Postat av: sandra

Det är otroligt vad fort tiden går, snart springer han omkring! Jag håller fortfarande fast vid att det är samma barn ni har fått två gånger, dom är så grymt lika! Det verkar som om ni har ungefär liknande "problem" som de vi hade med Astrid. Både sovningarna och bilbekymret känner jag igen! Det blev snabba ryck in på affären om man skulle köpa en grej och lämna barnen i bilen. Folk tittade lite konstigt då hon satt där och skrek..

2009-07-23 @ 13:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0