Mammatjat

Om jag fått en krona för varje gång som Agnes sagt mamma idag då hade jag varit miljonär i skrivande stund. Flera gånger om dessutom! Vanligtvis så brukar hon vara duktig på att roa sig själv men idag så har hon följt efter mig som en svans varenda litet steg jag tagit..."mamma vad gör du, mamma vars är du, mamma vars ska du, mamma-mamma-mamma"! Jag höll på bli galen till slut. När Jimmy kom hem efter jobbet så ringde det i mina öron efter allt surr.
 
Så efter maten så skickade jag ut henne med Jimmy och låste dörren. Jag vet, det låter elakt men jag behövde en liten break. Eller mina öron rättare sagt :)! Efter en stunds tystnad i huset så blev det nästan (bara nästan) för tyst så då gick jag ut och hjälpte mina hårt arbetande vänner på gården.

Jag har försökt flaskträna lilleman idag. Eller flaska har han ju fixat ett tag nu, jag ville se om han tog ersättning. Men icket...han grimaserade, spottade och fräste värre än en ilsken katt. Ersättningen var alltså big no no! Prövade senare att blanda ersättningen i bröstmjölken för att maskera smaken lite men samma visa igen. Han är en envis liten rackare! Jimmy kom på några trix som jag ska pröva imorgon få se om jag lyckas lura i honom det. Jag kommer inte att ge mig!

Varför jag testar ersättning på honom nu är för att det känns skönt att veta att han tar det om jag plötsligt skulle komma på att jag ska hitta på något utan honom och inte hunnit pumpa. Nu har jag ju bunkrat lite mjölk i frysen men det räcker ju inte i en evighet.

Vi har kört nackträning ikväll och kolla så duktig han har blivit!!! Det kan inte vara lätt när huvudet väger lika mycket som den övriga kroppen!


Kommentarer
Postat av: Linda J

Godmornings!

Även denna dag bjuder på finväder...och det är fredag..kan det bli bättre. Vad har ni för planer för helgen??

Själv sitter jag nu på jobbet och hoppas på att denna dag ska gå fort så att man kan fira in helgen. Tjing tjing

2009-07-03 @ 07:32:25
Postat av: Jottan

Oh gud vad jag känner igen mig i allt du skriver. Här hemma är det nog det mest använda ordet - Mamma!



-Mamma, var är du?

-Mamma, vad gör du?

-Mamma!!!!

-Mamma, vad ska du göra?

-Mamma! - Ja? - .....det var inget.

-Jag vill mamma ska ta på mig kläderna!

-Mamma ska ge mig mat!

-Mamma ska lägga mig!



Mamma, mamma, mamma, mamma!

Här hemma är det så illa att när jag senast cyklade till en vän en afton så rymde lillkillen barfota springades åt det håll jag cyklade åt. Sambon fick slänga in lillasyster i bilen och åka och leta honom.

Han hittades en bra bit bort springandes barfota och gråtandes efter mamma...



Inte lätt att vara 3 år och inte lätt att vara mamma alla gånger heller.

2009-07-03 @ 08:10:43
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilket litet charmtroll! Tror även denne lille pys har ärvt mammas drag. Eller?

2009-07-03 @ 08:37:34
URL: http://leossida.blogg.se/
Postat av: Nattie

Sötnosen!! Snart får vi förhoppnigsvis träffa lilleman! och stortjejjen! Hur ser det ut för er V 31? Vi har iallfall planer på att dyka förbi då ett par dagar =)

Kram!

2009-07-03 @ 09:29:07
Postat av: Anna B

Åhå så duktig han är! lillkorven din!

Ha det gott nu i det svalare klimatet!

Kram Anna

2009-07-03 @ 10:15:50
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Det är så gulligt då dom ligger och nacktränar och kämpar för brinnande livet :-) Gullunge



Känner igen det där med flaskan. Vi hade samma dilemma. Jag tror att jag spädde ut succesivt (började med typ 1/8 ersättning och sen tog jag mer och mer) men det är en hård kamp :-) Lycka till

2009-07-03 @ 11:59:12
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: tina grabo

men gud så söööt!!

2009-07-06 @ 18:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0