Regniga torsdag

Ikväll så behöver jag inte bekymra mig över att gå ut och vattna mina blommor för shit vad det har regnat/regnar här idag. Vi hann tack o lov ut en sväng innan lunch och innan ovädret drog igång. Jag har brassat runt med våran åkgräsklippare och börjat samla upp de högar som grabbarna krattade ihop förra helgen. Det är hur kul som hellst att tuffa runt med lilltraktorn med släp. Agnes har suttit på altanen och ritat och vinkat till mig varje gång jag passerat :)! 

Båda kottarna sover nu och har sovit ett bra tag. Iaf lillfarbrorn som somnade in redan vid 11-tiden. Han kan göra så sjukt långa sovpass utimellan att jag ibland måste gå och kolla att han fortfarande lever. 7 timmar i streck på dagen är inte alls ovanligt och det har varit dagar då jag nästan glömt bort honom för att man aldrig hör honom. Det är ganska skönt när de sover samtidigt, vilket de oftast gör. Då kan jag ta itu med projekt som är lite lättare att göra utan att ha någon hängandes efter mig.

Idag så kände jag inte för att göra något alls. Lite städ & lite disk, sen har jag surfat runt på massa trädgårdssidor för att få lite tips och inspiration till våran tomt. Jag kan inte skryta över några gröna fingrar direkt och kunskaperna är få om allt i blom & buskväg. Jag vet iaf att jag inte vill ha för många planteringar utan hålla tomten ganska "ren". I nuläget så känns det nog med de två rabatterna som jag har. Däremot så ska det upp lite träd och buskar på våran gigantiska blivande gräsmatta. Och ett stenparti. Det sistnämnda är vi inte helt eniga om. Likaså om en granhäck som Jimmy vill plantera. Men i frågan om granhäcken så kommer jag A-L-D-R-I-G att vika mig....aldrig, aldrig, aldrig!!!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Visst var det lite spännande med åskovädret som drog förbi oss... Men som du skriver, så slipper vi vattna i kväll!

Klara har pratat om Agnes idag. Om hur hon gjorde och vad hon sa... Hon lämnade ett gott intryck, din lilla!

Hoppas kvällen blir lugn och skön!

Kram Anna

2009-07-16 @ 19:23:55
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Jottan

Men vilken lyx! Jag har bara lyckats tajma in mina barn en enda gång att sova samtidigt under dagen.



Å andra sidans slutade Emil sova dag när han var 1½ år och ebbis sover max 2 timmar under dagen, för det mesta 15 min + 20 min tyvärr.

2009-07-16 @ 20:00:03
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Veronica Dahlberg

Ge dig inte om granhäcken, ett tips på billiga och bra växter är:

http://www.hortogreen.com/

Där kommer många av mina växter ifrån.

När blir det pictonery? Kram

2009-07-16 @ 20:56:26
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0