Lite update från Båtvik

Som jag skrev i inlägget tidigare så har vi precis betat av våran mest hektiska vecka under hela sommaren! Och samtidigt som varenda lilla aktivitet har varit hur kul som hellst så känns det rätt så skönt att ha den veckan bortgjord :)!

På fredagen så stod ett 20-års uppvaktande på schemat. Eller var det 30 år??? Fråga den som vet...jag vet iaf att jag var hemma vid 4-snåret på morgonen efter en sjukt rolig kväll med kanongod mat, en hel del dricka och bästa barndomsbrudarna med bihang som sällskap! Det kan inte bli annat än succé! Sen att mina klackskor såg ut som 7 svåra år efter att ha plurrat i lersöja på min cykeltur hem gjorde mindre! Vi hade iaf tur med vädret :)! 



...presenten till Ida från girlsen!

På lördagsaftonen så väntade inte mindre än en trädgårds/bröllopsfest. Kusinen hade "smyggift" sig i våras och bjöd vännerna till fest på lördagen. En jättekul tillställning med roliga lekar, god mat och ett väldigt glatt sällskap! Synd bara att festen krockade med en annan tillställning som vi skulle gå på samma kväll så därför lämnade vi partajet i stan i hyffsad tid! Vi hade däremot stannat kvar om vi hade vetat att tillställningen vi åkte till senare höll på dö ut när vi kom dit!!! Nåja, det blev iaf en "tidig" kväll....kl 02.00!


Fy f*n va snygga grabbarna var i nylonstrumpor...Jimmy, Byttan & Peken!


Ungefär lika snygga :) ...Nina, Emma & Marcus!



...värdinnan i marshmallowsleken!

Efter den smått intensiva helgen så var det rätt skönt att packa väskorna för ett dygn i husvagnen och myggornas paradis Aspliden. Där väntade en riktig idyll där batterierna kunde laddas lite efter alla aktiviteter som varit de senaste dagarna. Däremot så kan jag konstatera att packningen med 2 barn i familjen blev lite mer omfattande än vad den varit tidigare...shiiiiit vad grejjer vi hade med oss!!! Det blev iaf ett underbart dygn med grillat, kubb o bara känna lugnet! Precis vad vi behövde!

Kidsen...




...Martina


...alla utom Teschan


...Agnes pratar med Momme!



...självklart så blev det en omgång kubb



...syster med Frida o Lourens lilla bebis Sadie



Det var den veckan :)! Denna vecka inleddes med ett besök i bastuflotten under gårkvällen. Girls only och det var i vanlig ordning på bastuflotten riktigt najs! Några öl, tända ljus, ETT DOPP i havet (ja ni läste rätt...jag har tom ögonvittnen OCH bildbevis) och senare lite regn som smattrade på taket. Myyys!

Regnet har fortsatt ösa ner hela denna dag vilket inte känns allt för deppigt alls. Jag har nämligen en hel del att göra inne (läs bland annat ett ton tvätt att tvätta och lika mkt ren tvätt att ta hand om), så jag klagar inte över vädret :)! Men imorgon får solen gärna lysa så jag och mina småkottar kan besöka plajjan i byn :)!

Kommentarer
Postat av: Anna B

låter som en toppen veckan man njuter av och sen är nöjd är över!

Hoppas att du får ännu en toppen vecka!

Kram Anna

2009-07-21 @ 18:06:10
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hänger gärna med om det blir någon fler tjejkväll i bastuflotten. Tyckte det var superamysigt förra sommaren.

2009-07-21 @ 21:14:51
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha vad kul att se lite bilder från lekarna, det var ju sjukt roligt!

2009-07-22 @ 09:33:48
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Bettan

Tack för receptet på morotskakan, den blev jättegod! Modifierade det något, tog 3 tsk kanel och en hel burk Philadelphiaost (glasyr kan man aldrig få för mycket av).

2009-07-22 @ 11:39:03
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0