Soliga lördag

Så här såg det ut på våran tomt när vi flyttade hit:

Längst ner så fanns en förvuxen hage som inte använts på bra många år.

Så här ser det ut idag:

Nu är den forna hästhagen endast ett minne blott! Där skottkärran står ska det bli en grusad gångväg från altanen ner till vägen. Gräsmatta ska sås och lite växtligheter i form av buskar ska på plats. Sen ska det förhoppningsvis upp lite belysning innan hösten oxå! Grillplatsen & annat småfix får nog troligast vänta till nästa sommar...vi måste ju ha lite projekt då oxå (fast med Jimmy i huset så behöver jag iof aldrig oroa mig för att vi ska bli sysslolösa någon sommar!!!).

Grabbarna har slitit som djur hela dagen med att få jorden på plats. Och ni ser ju vilket hästjobb de har gjort! Min arbetsuppgift har varit att utfodra herrarna samt ta hand om kidsen. Det sistnämnda var inte så tråkig uppgift med tanke på vädret vi haft idag :)! Det blev självklart ett besök på plajjan :)!




Lördagskvällen förlöper lugnast möjligast. Det är mycket på schemat dessa veckor så det gäller att ta tillvara på de lugna stunderna oxå. När jag slängt i säng Mannegubben så ska jag faktiskt lägga mig i badet och sippa på en kall öl :).

Vad har ni för er ikväll då?


Kommentarer
Postat av: Jottan

Här ligger barnen och sover och jag fastnar i soffan med datorn i knät och nerladdade filmer.

Lite PRO-varning att somna tidigt på en Lördag, men imorgon skulle det ju bli sol och då vill jag vara taggad och fortsätta jobba på gården.

2009-07-11 @ 22:05:40
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Ida

De var en himla härlig dag!! Fast jag fick skrubba mina grabbar när vi kom hem, shit vad sand dom hade på sig! haha!



Jag sitter här med en kall öl också, ska se en gammal film och somna ifrån den i vanlig ordning!



Ses imorrn om de är väder! Kram!

2009-07-11 @ 22:26:06
Postat av: Anna B

Här har det varit Ice Age 2 inför ett kommande biobesök...Ice Age 3 med barnen, förstås...

Sen var det vackra vädret så pass lockande att vi gick ut en stund med kidsen! Njuter av varje minut när det är skönt väder... Jag skrev skönt. Inte plus 30! ;)

Hoppas att det fortsätter i morgon! Vi ska nämligen till Byske på 4Hgården!

Ha det gott i badet!

Kram Anna

2009-07-11 @ 22:31:15
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0