Midsommarhelgen

Ja då var midsommar 2009 avklarad :)! Och visst..en del saker hade ju kunnat vara annorlunda när jag tänker efter. Till exempel så hade ju Jimmy kunnat få varit frisk och fått fira den med oss andra istället för att ligga under ett duntäcke med frossa & feber, Agnes hade kunnat få ha repat sig bättre efter magsjukesviterna så hon orkat med hela dagen, solen kunde ha visat sig, värmen kunde ha infunnit sig och myggorna kunde ha varit färre i Lundbäck (katastrofmånga). Men trots detta så somnade jag faktiskt väldigt nöjd över dagen i våran säng vid 2-snåret på midsommarnatten.  


...tjejerna värmer sig vid brasan hos svärmor på firandet nr 1. Hallå, värmer sig vid brasan...det är slutet på juni för 17!!!

Här kommer några pics från midsommarfirandet nr 2. På den tillställningen så hade jag lämnat mina två krassliga familjemedlemmar hemma.


Sara & Moa


Konrad med VANTAR! Men de behövdes denna kyliga midsommarkväll!


Svärmor, alias "halta Lotta", fick barnvakta sina barnbarnspojkar Manne & Valdemar när vi spelade brännboll.


Vad är inte en midsommar utan dans??? Underlaget var dock inte det mest lättdansade :)!


En däckad Manne på midsommardagen.

Idag så har vi varit ute från morgon till kväll. Det här är första dagen som Agnes har varit sig lik efter magsjukan och verkligen haft orken att göra något. Sååå skönt! Vi har skådat hur grävskopan och traktorn har försökt få någon ordning på våran tomt. Nu börjar det verkligen likna något men guuuud vad jag längtar tills det blir klart!!! Jag ångrar bittert att jag inte tog någon före-bild för det kommer att bli sådan grym skillnad!  



Vi har handlat & planterat lite blomster idag!

Den här bilden är det knappt jag vågar lägga ut. Jag känner mig som värsta dåliga mamman men jag upplevde inte att det var så varmt idag. Det kändes lite hurvigt när man gick utanför altanen med all blåst. Men det är det som är farligt...blåsten maskerar värmen så man tror det är kallare än vad det egentligen är. Och har man dessutom en dotter som är en rödtott så borde jag tänkt efter en extra gång. Gissa om jag lärde mig en läxa???


Kommentarer
Postat av: Nattie

Ånej, stackars Agnes axlar, kunde hon sova nått i natt?

Så fint du gjort med alla blommor, jag ville också plantera lite nytt på balkongen igår men när jag kom ner till Maxi var det väldigt ledsna blommor till extrapris som fanns kvar. Va tusan? Är planteringssäsongen redan slut?!

Kram!

2009-06-22 @ 09:38:15
Postat av: Annelie

Vilka fina blomkrukor!!

2009-06-22 @ 11:19:30
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej!



Idag har jag köpt en foto-inspirations-bok. Jag är riktigt peppad!



Har du fått reda på nåt mer om kursen i höst?



Pia

2009-06-23 @ 04:04:52
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad fint det blev i krukorna. Hoppas Jimpa hittar fler :) Solen tar på nu - lider med Agnes... Ni kan väl kika förbi och hämta någon blomma om ni har tid...

/Veronica

2009-06-23 @ 22:58:56
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0