En sämre dag!

Ja dagen har tyvärr inte varit den bästa. Kroppen har känts tung och orkeslös och energin har varit som bortblåst. Det finns så mycket som jag skulle vilja ha gjort här hemma men inte orkat med idag. Ryggen värker, magen kniper och halsbrännan påminner mig hela tiden! Det här är faktiskt första dagen som det känns riktigt tungt.

Lite tvätt, lite disk å lite städ har iaf betats av. Ska erkänna att jag faktiskt har förbannat Jimmys frånvaro både en och två gånger under dagens gång. Det känns lite orättvist att jag är ensam med allt "vardagsslit" när man pratar med honom och hör hur han planerar bastu & andra trevligheter med grabbarna efter jobbet. Då känns livet bra orättvist! Jag missunnar absolut inte honom att ha det bra...men efter en dag som denna, då allt bara känns skit, så önskar jag att det var jag som satt i bastun med en kall öl och inte liggandes som ett döslakt i soffan med fötterna i vädret!

Tack å lov så har vi en dotter som inte kräver att vi ska roa eller leka med henne. Hon har tjollrat på med diverse saker på egen hand här hemma större delen av dagen...läst böcker, ritat, byggt kojor, lekt med klossar mm. Efter lunch(!) så åkte pyjamaserna av och de vanliga kläderna på...vi hade lovat att hjälpa till med servering i byagården och det var bra så att vi överhuvudtaget tog oss ut.



...jag hade världens duktigaste hjälpreda när vi städade övervångingen i afton. En av de mycket få prestationen från min sida under dagens gång! Men det var mer än välbehövligt för dammhundarna däruppe var redo att börja anfalla oss när som hellst ;)!


...kan iaf trösta mig med att jag fått underhållning så det räcker o blir över idag! Dans, sång, spex...u name it :)!

Som pricken över i:et denna "strålande" dag så fungerade inga av våra tv-kanaler ikväll. Ja bortsett från svt24 då...jippi ka ye! Ringde jourhavande sambon som försökte förklara något han mixtrat med i våran antenn på taket och inte åtgärdat helt innan han åkte iväg. Ja ja, skit i det tänkte jag och tänkte att jag ser en film ist som han fixat till mig på datorn. Självklart så får jag inte igång den heller! Då var det farligt nära att tv-helvetet åkte ut ur fönstret!!!

Ny vecka img!

En BRA vecka har jag bestämt. Jag ska göra en tidig kväll så energin kanskekanske återfinns i min kropp när jag vaknar img. Jag har som sagt så mycket som jag skulle vilja göra & jag blir sååå frustrerad över att känna att jag inte orkar!!!

Nattinatti på er!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Det lät inte så skoj... Kan tänka mig in i situationen och då kan det inte heller ha varit skoj...

Här har jag och Klara varit vakna i natt... lite besvärligt med att små skvätta tydligen... Trött? Jo lite... I kväll? Död förmodligen...

Hoppas att din underbara lill tjej är lika duktig idag och att denna måndag är bättre än vad söndagen var...

Kram Anna

2009-03-30 @ 06:40:06
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nattie

Låter minsann inte som en bra dag du haft, hoppas du får en mycket bättre måndag!

Kram!

2009-03-30 @ 08:36:32
Postat av: Nattie

Låter inte som en bra dag, hoppas måndagen blir bättre!! Kram

2009-03-30 @ 08:37:37
Postat av: Nattie

men va faaan, jag visste det. Datorn strulade så nu fick du två inlägg =(

2009-03-30 @ 08:38:20
Postat av: Johanna

Tre till och med :)! Härligt, härligt!

2009-03-30 @ 09:06:56
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Nattie

Nu får du fyra =) Jag har inte fått nått mail från dig =( ...

2009-03-30 @ 09:53:30
Postat av: Sandra R

Usch, det låter som en "glömma-snabbt-igen-dag". Hoppas den här är bättre. Vilken lyx iaf att Agnes roar sig själv, det hade gärna fått smitta av neråt Skåne. :-)

2009-03-30 @ 17:13:18
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0