IKEA & massa, massa ölburkar

De sista två dagarna så har jag bland annat roat mig med att beta två punkter på min "att-göra-innan-bebis-kommerlista". Det blev en punkt från roliglistan och en från tråkiglistan. Härligt att få börja kryssa av lite från min långa lista (tyvärr så är tråklistan sååå mkt längre, bu huu).

Igår så styrde jag, mamma och svärmor kosan till Haparanda, laddade för en heldag på IKEA. Shoppinglistan var lång och oron att inte rymma allt i bilen stor. Det visade sig bli farligt nära att vi blivit tvugna att sätta en av 50-plussarna på bussen men vi lyckades till slut få in varenda pinal i forden...OCH bägge damerna. Jag kan lova att vi då hade maxat varenda ledigt utrymme, haha. 

...tjo hooo för IKEA :)

Dagens göromål var en punkt från tråklistan. Dessutom av de tråkigaste punkterna på tråklistan...nämligen pantning av flaskor o burkar som stått växt i vårat uteförråd sen ett par årtionden tillbaks (ja, så kändes det som med tanke på mängden)! När jag stod och pantade den 3:e(!) säcken så konstaterade jag att om det hade funnits en donationsknapp på apparaten, som det i vissa fall gör, så hade vi nog kunnat bli ägare till någon liten by i Afrika någonstans. Cheeesus vad pant det var!!! Men så GRYMT skönt att ha det gjort!!!

Imorgon så H-O-P-P-A-S vi på solsken och en dag ute på isen!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så skönt för er att säckarna äntligen kommit iväg. Jag vet inte hur många gånger Jimmy erbjudit Jennifer och jonathan att få pengarna om dom gjorde det. Men tyvärr behövs mammas bil för det uppdraget. Vi hoppas oxå på solen så kanske vi ses out there...

Kram

2009-03-05 @ 20:15:35
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: Sandra R

Jag håller med dig, det är såå trist att åka iväg med pant. Ändå växer det sig stort varenda gång istället för att ta det när man bara har två vanliga plastpåsar fulla.

Oh, IKEA - jag vill också! Kul att ni kunde fylla bilen till bristningsgränsen, hur långt har ni dit? Vi har 5,5 mil men kommer sällan iväg. Nu behövs det fyllas på med värmeljus och andra ljus.

Ha en skön kväll! Kram

2009-03-05 @ 21:09:24
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anna B

Wow det var gåvor... Har hört talas om denna efterlängtade Ikea tripp länge nu...

Men blev det mat till er för en hel månad eller? ;) Låter toppen i alla fall! kram Anna

2009-03-05 @ 21:24:53
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda (Kreativ)

haha tvärtemot dig gillar jag att panta! :)



Vad skönt att du betat av ett par punkter, särskilt skönt att vara av med en av de tråkiga kan jag tro! :)

2009-03-05 @ 21:57:15
Postat av: Annelie

Men då fick du iallafall massa pant-pengar :-)

2009-03-05 @ 23:46:41
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Veronika: De får gärna ta nästa laddning :)!



Sandra: 5,5 mil...vi har 23! Fast det känns "nära" jmf med 45 mil som vi hade tidigare!



Anna: Bara tråkgrejjer, som tvättmedel, blöjor & våtservetter för en livstid handlades för pantpengarna :(!



Linda: Då hade du varit en VÄLDIGT uppskattad följeslagare idag!!!



Annelie: Hålet i plånkan från gårdagens shopping var tyvärr för stort för att fyllas av dagens intäkter. Blä!

2009-03-06 @ 00:16:40
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0