Fredag...

För drygt 10 år sen så var jag 20 år, bodde i Stockholm och hade precis påbörjat första terminen på lärarhögskolan. Jimmy pluggade i Halmstad och veckopendlade. Vi betalade ingen hyra på lägenheten och därmed blev alla våra pengar fickpengar :)! När Jimmy var borta på veckorna så snålade jag med matinköpen och levde på mat som var det billigaste som gick att handla. Det blev därmed en hel del nudlar, pasta o blodpudding. Helt okej tyckte jag! Allt för att ha lite extra pengar till att ha roligt för. Krogbesöken blev många o gud så roligt vi hade! Det var lycka det!

Varför kom jag in på detta nu? Jo igår när Jimmy kom hem med allt kött från älgjakten och vi satt och paketerade det så blev jag lite full i skratt. För om någon hade sagt till mig, för 10 år sedan, att jag skulle bli så galet lycklig över att få så mkt kött att fylla frysen med så hade jag ALDRIG trott det. Men så är det! Vad som gör en lycklig förändras en hel del med åren :)! Likaså ens prioriteringar i livet!

Idag är det fredag, veckans bästa dag, vilket känns alldeles förträffligt bra. Fredagar har alltid varit en favoritdag...oavsett när jag var 20 eller nu vid 30+! Denna fredagkväll ska spenderas i Lundbäck där Sandra ska bjuda på middag. Vem vet, det kanske blir ett premiärbesök i deras bastu oxå!



Trevlig helg på er...


Kommentarer
Postat av: Linda S (kreativ)

Du har helt rätt! Vad som gör en lycklig och vad man prioriterar ändras med tiden. :)

2009-09-11 @ 16:37:07
Postat av: Anna G

Tack och lov säger jag! För vem skulle klara sig på enbart blodpudding och nudlar ;)

Hoppas du fick det trevligt och att du funnit en underbar lördag lika så!

Kram anna

2009-09-12 @ 16:25:12
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra

Har du pluggat på LHS? En hel utbildning, eller hoppade du av och blev sjuksköterska istället?

Kött i frysen är trevligt, synd bara att min make är helvegetarian numera...

2009-09-13 @ 09:59:16
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0