En himla tur

Tänk om det var idag som jag och Sandra skulle ha åkt till Stockholm och inte för precis en vecka sedan. Hemska tanke om vi blivit tvugna att ställa in våran tripp! Jag hade nog fan brytit ihop! Några som deppar nu är grabbarna, Jimmy & Jerry, som skulle ha åkt till Stockholm imorgon bitti. Notera skulle. För som ni alla vet så är samtliga flyg inställda överallt. Och som Jimmy konstaterade..."min vanliga jävla tur, sist vulkanen hade ett utbrott var 1821"! Jag håller med, surt!

Nåväl, nu slipper jag torka spyor ensam och jag behöver inte portionera ut barnen till barnvakter när jag ska jobba i helgen. Så tur för mig men jäkligt trist för grabbarna!

Jag har piffat lite hemma idag. Satte bl a upp nya gardiner i köket. Vi har vita väggar nästan överallt och jag har mestadels haft vita gardiner i samtliga fönster. Nu vill jag ha lite färg och så tänkte jag att är det någon gång på året som det passar med riktigt mörka gardiner så är det på våren o sommaren när det är ljust ute. De vita gardinerna kan få komma upp igen när mörkret infinner sig i höst! Det blev svarta gardiner o jag känner mig riktigt nöjd.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Nämen gud vad tråkigt för grabbarna!! Jag hade glömt bort att det var i helgen dom skulle hit. Jag sa till Linda idag att det var tur att det inte var den här helgen ni skulle komma, för det hade ju blivit katastrof! Fast jag har inte sett till nån aska än, men den kanske inte syns heller. Vad vet jag! Hade iaf förväntat mig stora askbitar trilla ner från himlen. Det är väldigt tyst nu när det inte är några flygplan alls som flyger förbi. Lugnt & skönt! Men konstigt. Jättesnygga gardiner! Påminner lite om dom vi hade i Åkersberga.

2010-04-15 @ 22:54:45
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Linda J

Jättefint!

2010-04-16 @ 08:57:53
URL: http://lillyojag.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Jag hade jublat över att få ha karlen hemma om barn/en var sjuka. Men håller med om att det är surt med inställd resa. Ev kan det hända något under dagen, håller tummarna. Hoppas på att få hem pappa från Budapest i helgen.

Du är helt olik alla andra jag vet när det gäller tankegångar med gardiner. Under vinterhalvåret har de flesta lite mörkare gardiner för att få klatsch istället för gråväder. Och på sommaren är det ljusa/vita gardiner för att få in ljuset ännu mer. Vi har inga gardiner alls.

Hoppas du får en bra jobbhelg!

Kram

2010-04-16 @ 10:35:51
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Caroline

Håller nog med sandra lite. Jag hade känt att det var skönt att han ej åkte- just när man har det tufft hemma. Magsjuka är ju överjävligt! :-( Hoppas de kryar på sig och att du inte sliter ut dig.

Jo förvisso, otur, länge sedan vulkanutborttet- men vad är väl en bal på slottet? säger jag då. De kan ju alltid planera in en ny tripp. Huvudsaken man har hälsan och sina nära o kära, eller hur? Kanske lite "långsökt" men ett bra perspektiv. Besvikelsen är väl där ändå. Men så hade jag tänkt.

Ang gardiner, oj vad svårt det är tycker jag. Jag älskar oxå vitt, nu har vi en blommig i köket. Din såg fin ut!

kram

2010-04-16 @ 20:11:19
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Sarah

Supersnygga gardiner - älskar svarta.

2010-04-19 @ 14:37:18
URL: http://mosar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hoppas ni mår bra nu! Det gör vi ;)

Gardinen ser fin ut, lägg in mer bilder från ert hem!

nyfiken



Kram!

2010-04-19 @ 22:07:07
URL: http://asasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0