Skit oxå...

Idag så skulle vi ha varit på Mannes 1-årskontroll. Jag hade verkligen sett fram emot den då vi inte varit på någon koll sen han var 7 månader. Men det blev ingen koll utan det blev att tvätta-tvätta-tvätta till förbannelse istället. Jepp, första magsjukan! Som att det inte räckte att han har 4 gaddar på väg samtidigt i överkäken! Stackarn!

Visst ser den magsjuke lidande ut :)


Jag har, pga av den ofrivilliga karantänen, passat på att få lite gjort här hemma. Förutom att tvättmaskinen har gått varm precis hela dagen så har jag...renbäddat alla sängar, dammtorkat, diskat, dammsugit o skurat alla golven och badrummet, skurat altanen och bakat. Nästan bara tråkgöra men otroligt skönt att ha gjort!

Mitt i all magsjuka så är jag så otroligt glad att det sjuka i huset kommer medans Jimmy är hemma. Det är mycket bortajobb för honom framöver och att vara ensam med sjuka små innebär ju mer eller mindre isolering för min del. Nu kan vi ju turas om. På tal om det så ska jag ut på en kvällspromme nu. Det är så underbart när kvällarna är ljusa så länge!!!  

Hoppas ni är friska...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men usch och fy så jobbigt! Hoppas du slipper åka på det med. Det är ju vidrigt! Krya på lilleman. Sött foto i alla fall! Vad effektiv du vart idag. Får riktigt prestationsångest när jag läser ditt inlägg..;-) Jag får påminna själv om att jag faktiskt är sjukskriven.

KRAM!

2010-04-13 @ 20:59:19
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Linda J

Jag lider med dig...hoppas att ni andra slipper bli dåliga...det var mindre kul att vara sjuka alla 4 inom en vecka.

Nu har jag betalt första avgiften för resan...så nu finns det ingen återvändo ;)

kram kram

2010-04-13 @ 21:20:38
URL: http://lillyojag.blogg.se/
Postat av: Linn

Inte kul med magsjuka, fast han såg himla glad ut ändå :)

När jag läste allt du hade fått gjort tänkte jag fråga hur du lyckas fixa allt det där med två barn varav en sjuk, fast när du skrev att sambon var hemma förstod jag, fast inte riktigt ändå, du är grymt effektiv!

2010-04-13 @ 21:38:13
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Oj, Manne är verkligen sänkt... ;) Skönt att han tar det så bra.

Rediga du tar hand om allt fast det är sjuka i huset. Jag hade aldrig orkat skura ute eller baka. Men nu är det ju du, SuperJohanna!

Vi mår bra! Ingen sjuka i sikte, lite snor får man räkna med när det finns barn i familjen.

Ha en fin dag! Kram

2010-04-14 @ 06:47:50
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Martina

Shit vad du hinner med! ;)

Men visst känns det bra att få allt bortgjort? Själv tycker jag gör inget annat än att städa! O då bor vi ju på futtiga 36 kvm.. haha

2010-04-14 @ 13:23:40
URL: http://fantasiee.blogg.se/
Postat av: Frida

Stackars liten... Inte det minsta avis!!! Magsjuka skyr vi som pesten. Hoppas den går över snabbt och att den lämnar andra i hushållet ifred...

Kram!

2010-04-14 @ 20:01:04
Postat av: Lisa

Magsjuka är ju somsagt ingen höjdare, men han såg då väldigt munter ut iaf, härligt smile.

Tänk att han redan blir ett år, jisses amelia vad tiden går snabbt!

2010-04-14 @ 20:18:47
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0