Thanks good it´s friday

Idag i bilen så berättar Agnes att hon och 2 andra tjejer på dagis har lekt mammapappabarn. Hon var storasyster och de andra två tjejerna var mammor. I detta läge tänkte jag att det var dags för en liten förklaring om hur familjer kan se ut i dagens samhälle. Så här löd vårat samtal:

Jag: "Det finns familjer där det är två mammor och barn eller två pappor och barn."
A: ....efter lång betänketid...."ja eller tre pappor och två mammor och barn."

Eh, jag tror nog att det här ämnet får ligga på is ett tag tills hon blivit äldre!

Nu har jag iaf betat av den här hemska veckan som jag bävat för. Men det har gått bra. Riktigt bra. Men det är väldigt mycket pga den gudomligt uppskattade uppbackning som jag har runtom mig. Svärmor och mamma har hjälpt till med hämtningar och lämningar av barn och serverat middagar när jag kommit hem på sena em. Lyx!!! Snälla svärfar har fixat bilproblem och burit in ved. Och vem blir inte glad av ett sms som detta..."ska jag hämta dina barn idag?"?? Det kom från Sandra idag och även om hjälpen inte utnyttjades så blir jag så obeskrivligt glad och tacksam att jag har så snälla människor i min närhet!!!

Imorgon så kommer Jimmy hem♥. Han stannade i Stockholm på vägen hem från Danmark för att köra hem en bil som han köpt. Och uppriktigt sagt så har jag ingen aning om vad han har shoppat den här gången så det blir spännande img. Eller inte ;)!

Eftersom min bärbara dator med alla bilder verkar ha gett upp igen så bjuder jag på en gammal bild från den här datorn...


...Agnes 5 veckor

TREVLIG HELG på er!

Kommentarer
Postat av: Annelie

:-)

2010-12-11 @ 00:08:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Martina

Tjaa vad fasen, 3 pappor 2 mammor o barn är väl inte helt omöjligt det heller?? kanske inte så vanligt men det kommer nog det med.. hehe :)

2010-12-11 @ 10:38:35
URL: http://fantasiee.blogg.se/
Postat av: Emsie

Trevlig helg! Vad gör ni nästkommande helg? Tänkte om vi skulle försöka ses?

2010-12-11 @ 22:58:07
Postat av: Mettan

Barn är för roliga... Vi hade besök av mina systerbarn härom helgen och upptäckte efter en vecka att Edvard 4 år hade lämnat en present i form av en snöboll i frysen. Tack tack vad snällt:) Annars väntar vi med spänning på att min brors andra barn ska komma ut, en vecka över tiden har nu gått... Trevlig helg och hälsa! Kram Mettan

2010-12-12 @ 10:14:55
URL: http://blomsterkulla.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Vilket härligt nätverk du har runt dig, guld värt!



Haha, svårt att förklara för en fyraåring om familjekonstellationer.(stavade jag rätt?) Ta det igen om något år.



Hoppas helgen är bra, kram.

2010-12-12 @ 15:38:58
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Martina

Hallå där! Vad var nu sagt om vattkoppor? Hur länge smittar det? Såg att Frida och dom har det så kanske läge o låta Valle bli smittad?

Eller så kanske man inte gör numera.. hmm

2010-12-12 @ 19:28:56
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0